verschil tussen 1,2 en1,4 tsi i.v.m tuning

bobby45

Actief lid
Ik lees dat de 1.2 tsi erg simpel in elkaar zit.
Dus besloot ik toch de 1.4 te kopen.
De 1,4 iets makkelijker te tunen dan 1,2?
Standard zit in de 1.4 tsi 122 pk en zal je simpel tuning op 140 pk zitten.
Om de 1,2 tsi te tunen lees ik , op dit forum dat het iets anders zit.
De 1.4 tsi kan op gas das voor mij best belangrijk.
Volgens mij sit de 1.4 tsi zeer goed in elkaar ik heb gegoogle en niet veel gevonden.
Het verbruik van de 1,4 zal iets hoger zijn dan de 1.2 tsi.

1.4 tsi Key facts about the new engine at a glance:

* Utilized in models up to the Passat.
* 90 kW / 122 PS power between 5,000 and 6,400 rpm.
* 200 Nm maximum torque from 1,500 to 3,500 rpm.
* 80 percent of maximum torque starting at 1,250 rpm
* Maximum torque 30 percent greater than in the 1.6 FSI.
* 66 percent more torque at 1,500 rpm.
* Fuel consumption is about six percent lower.
* Specific torque of 144 Nm per liter.
* 16V in-line four cylinder of the EA111 engine series.
* 1,390 cm3 displacement.
* Cylinder spacing: 82 millimeters.
* Bore and stroke: 76.5 and 75.6 millimeters.
* Compression 10:1.
* Electronic gasoline direct injection.
* Electronic-map ignition with cylinder-selective anti-knock control.
* Advanced combustion process.
* New intake port without charge movement flaps.
* Turbocharger (max. 1.8 bar)
* 220,000 rpm as maximum rpm of the turbocharger.
* Electrically-controlled divert-air valve for turbocharger.
* Water-cooled charge air in intake port.
* Fuel: Super unleaded (95 ROZ).
* Reduced friction losses.
* Total engine weight per DIN: 131 kilograms

Misschien kan race eend hier uitleg geven?



http://www.audiblog.nl/?p=17510
http://green.autoblog.com/2010/03/09/volkswagen-gets-recognition-for-efficiency-of-its-tsi-engines/
 
Bovenaan Onderaan