Verschil ophanging/rijervaring ts. "Standaard" vs "Sportline" uitvoering

Reinhilde

Nieuw lid
Hallo,
Ik ben aan het twijfelen tussen de aankoop van een Karoq “STANDAARD” of “SPORTLINE” uitvoering.
“COMFORT” is het belangrijkste criteria voor mij!
Ik zou (naast de look) de Sportline kiezen, omwille van de meer comfortable “sportZETELS”.
Ik zou hier echter niet voor kiezen omwille van een sportievere rijstijl!
Ik ben zelfs bang dat de Sportline te “hard” rijdt, omdat de velgen groter, en de banden dus“dunner” zijn.
Vanuit de optie van dikkere banden (zachter rijden), zou ik dus voor de “Standaard” uitvoering kiezen.
Ik kan geen informatie vinden, of de Sportline “harder” afgeveerd is dan de “Standaard”, en in welke mate?
En ik kan al helemaal niet inschatten welk verschil dit uiteindelijk maakt in de al dan niet meer comfortabele rijervaring.
Ik denk dat je in de standaard versie de sportzetels als optie kan nemen,
maar ik zoek op de 2de hands markt, en daar is dat een speld in de hooiberg …
Ik zou het fijn vinden indien iemand mij hier meer info of persoonlijke ervaring over kan delen.
Dank bij voorbaat!

SuperBeeb

Forumguru
Als je even goegelt, zie je dat er in het onderstel zelf geen verschil zit. Wel kunnen grotere wielen met lagere zijwangen stugger zijn.
Zie ook hier

Antera

Donateur
Een karoq die stug word die moet nog uitgevonden worden ;)

Je gaat er weinig van merken. Auto staat hoger op zijn wielen en meer comfort die 18 of 19 inch merk je niet.

hemi24

Donateur
Ik denk dat hier het maken van proefritten in de verschillende versies het beste gaat werken.

De beleving van iemand anders, kun jij zomaar heel anders ervaren!

Roli56

Lid
De Karoq is standaard veel te comfortabel afgeveerd, wees blij als je er een hebt die wat harder /sportiever veert. Ik was het zo zat dat mijn wagen als een luchtkussen over drempels ging, dat ik mijn schokbrekers heb vervangen door Koni's. Een wereld van verschil, en een veel fijnere auto geworden. Het kost wat maar..... enz.

Pendragon

Donateur
Mijn Sportline is iets verlaagd met een Eibach Prokit en daarmee ook iets stugger geworden. Ik ben er blij mee, want standaard vind ik hem behoorlijk soft.

red2003

Actief lid
smaken en gevoel verschilt per persoon. Ik heb de Karoq sportline (19" wielen) nu 4 jaar met 60.000 km. Heerlijke zit en soepel rijdend. Gemak met alle veiligheidsopties met toeters en bellen. Lekker hoge zit en ruimte genoeg. Ik rij altijd op eco stand, sport- en normaal stand hoeft voor mij niet, als je sneller optrek moet je eerder afremmen om aan te sluiten in de file... ik rij ongeveer 1 op 17
Heb in mijn leven reeds vele autos gehad, maar de karoq is mijn favoriet.

Bovenaan Onderaan