Verschil Monte Carlo lampen ten opzichte van gewone facelift lampen met projector.

Roedie76

Senior Member
Ik heb nu net een set Monte Carlo lampen gekocht, maar het valt me op dat er geen grootlicht lampje in de Monte Carlo lamp zit zoals deze wel in de gewone Fabia lamp naast de lens zit.

Word het grootlicht in de Monte Carlo lampen op een andere manier geschakeld?
 

s-line

Forumguru
Is het geen Xenon, die Monte Carlo lampen?

Ik heb heb het al gevonden het schijnt zo te zijn dat als je grootlicht wil,er een soort klep open gaat in de lens. Dus er zit geen apparte lamp voor grootlicht in.
 
Laatst bewerkt:

Roedie76

Senior Member
Dan word het dus inbouwen en kijken of alles werkt voordat ik alles weer terugbouw.

En nee het zijn geen xenonlampen helaas.
Gewoon een projectorlens met h7 halogeen erin.
 

Roedie76

Senior Member
Inmiddels zijn de lampen voorzien van verse lampjes en geplaatst op de auto en alles lijkt te werken.

Van dit:

360.jpg


Naar dit:

360.jpg
 

Roedie76

Senior Member
En je hoort inderdaad iets schuiven als je naar grootlicht schakelt.
Dus de projectorlampen gaan bij grootlicht inderdaad meer licht geven.
 

Seigersbjorn

Senior Member
Ziet er goed uit!
Ik dacht altijd dat de Monte Carlo koplampen toch Xenon waren aangezien er maar een enkele H7 lamp te zien is.
Nu ja, als je er Xenon in steekt heb je wel gelijk bi-xenon koplampen :pardon:
 

Chatslet

Forumguru
Wat was je kwijt voor die Monte Carlo lampen? Daar ben ik ook wel in geïnteresseerd. En had je veel werk aan het ombouwen? En hoe heb je dat gedaan? Destijds bij het plaatsen van xenon heb ik geen mogelijkheid gezien om de lampen uit te bouwen. Had wel een stuk makkelijker geweest als dat kon.
 

Roedie76

Senior Member
Ik vond ze gebruikt op Marktplaats.
Was 94 euro kwijt inclusief verzenden, voor 2 lampen uit 2014.

De goedkoopste die ik nieuw gezien heb waren bij superskoda voor 299 de set.

Wat je nodig hebt voor het wisselen is een torks 20/25 en een torks 30 en sleuteltje 10.

De dagrij-/mistlampen moeten uit de bumper en er moeten veel torks schroefjes los gedraait worden van de wielkuipen.
Ik vond hier op het forum een duidelijk plaatje met de plaatsen van de schroeven.

De lampen zitten met twee torks 30 en een m6 (dopje 10) boutje vast.

De bumper zit vast bij de gril en met twee schroefjes achter de mist-/dagrijlampen.

Ik ben met een simpel krikje en een uitgebreide doppendoos van de Lidl ongeveer anderhalf uur bezig geweest.

Zelf loop ik nu te denken aan led lampen in plaats van Xenon.

Verder was het plug en play met de lampen.

@Chatslet, ik zie nu dat je in Wormerveer zit, dus als je een keer een handje nodig hebt geef je maar een gil.
Vanuit Zaandam is dat goed te doen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan