Verschil 60 en 75 pk

cvegreen

Forumguru
Dat trachte ik ook uit te leggen aan Inge, dat hij meer power heeft onderin ook en dat dit het duwtje in de rug wel merkbaar zal zijn en een strepentrekker kan het nooit worden. ( of je moet kijhard op de rem gaan en dan liefst zonder ABS of je hebt er ook geen bal aan)
 

Inge

Lid
@cvegreen- daar heb je gelijk - had ik een beetje overheen gekeken. Misschien is het daar dan leuk voor maar of dat voor mij een tuning rechtvaardigt....
 

Inge

Lid
Nu weet ik niet veel van computers maar als je eenmaal iets gekraakt hebt ( althans vermoed dat ik het zo mag zien - hoor het vast wel als het anders is) dan is het ene volgende keer toch sneller en makkelijker om aanpassingen te doen. Of heb ik het gewoon helemaal verkeerd?
 

Race Eend

Forumguru
Nu weet ik niet veel van computers maar als je eenmaal iets gekraakt hebt ( althans vermoed dat ik het zo mag zien - hoor het vast wel als het anders is) dan is het ene volgende keer toch sneller en makkelijker om aanpassingen te doen. Of heb ik het gewoon helemaal verkeerd?

Het ontwikkelen kost dagen, zowel de 60 als de 75pk hebben een week bij ons gestaan om de tuning te ontwikkelen en te testen.

Wij wilden het eerst ook voor een lager bedrag aanbieden, om het wat aantrekkelijker te maken. Echter het is zo verschrikkelijk veel werk om deze ecu überhaupt te kunnen flashen, dat je werkelijk totaal 3 uur aan het werk bent.

Ik ga niet te veel in detail treden, dan schrik ik iedereen af, maar laten we het er op houden dat als je dit klusje te gehaast doet, je 90% kans hebt dat je de ecu kunt weggooien en het je als tuner een nieuwe ecu (1000 euro) kost.
 

Inge

Lid
Dat is een aardig tijdje om de tuning te laten slagen. Neem aan dat de uitprobeer kosten in het totaal bedrag verwerkt zitten. Want 3 uur werk voor 699,-- dat zou vlug verdiend zijn...
 

MarcoO2

Forumguru
Je kan het ook omdraaien natuurlijk. Voor een paar honderd euro heb je jaren plezier - das vlug geregeld! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
@Race Eend : Mark, je verklaring maakt wel duidelijk waarom op de rollenbank de verschillen (tussen 60pk en 75pk versie) kleiner zijn, dan je puur op basis van de fabrieksopgave zou verwachten.
 

muurman

Senior Member
Dat is een aardig tijdje om de tuning te laten slagen. Neem aan dat de uitprobeer kosten in het totaal bedrag verwerkt zitten. Want 3 uur werk voor 699,-- dat zou vlug verdiend zijn...
Tja, een rollenbank kost ook geld. Rollenbank word ook eens in de zoveel tijd gecalibreerd volgens mij.
En ook als je serieus je werk doet gaat er wel eens wat mis. Ook dat zul je moeten meecalculeren.
 

Race Eend

Forumguru
Dat is een aardig tijdje om de tuning te laten slagen. Neem aan dat de uitprobeer kosten in het totaal bedrag verwerkt zitten. Want 3 uur werk voor 699,-- dat zou vlug verdiend zijn...

Natuurlijk zit je ontwikkeling en je andere kosten daar ook in verwerkt. Om überhaupt te kunnen ontwikkelen heb je natuurlijk al meerdere tonnen geïnvesteerd.

Zie het zo: een MS Office pakket dvdtje kost in de productie maar 2 euro om te maken, je moet er toch snel 500 euro voor betalen...


Bij de gemiddelde auto ben je niet meer dan 1 uur bezig (als je niet meer auto's tegelijk doet en geen afleiding hebt als telefoon etc), 3 uur werk voor een stage 1 tuning is heel veel.
 
Laatst bewerkt:

cvegreen

Forumguru
Jammer dat er hier in Izegem zo geen tuning bedrijf zit.man man, dat zou echt iets voor mij zijn zo medewerker te zijn van een tuning bedrijf als ik dat zo allmemaal lees van Race Eend. Draaien die dingen onder een windows, linux of onder een ander platform? Dat vraag ik me nu wel af. Indien je het liever niet vertelt geen probleem hoor, of prive kan natuurlijk ook.
 

Race Eend

Forumguru
Het is ook een hele mooie job!

Al onze applicaties draaien gewoon onder windows, van de rollenbank tot de flashtools tot de programmeertools.
 

cvegreen

Forumguru
Ik heb ook een windows pc nodig om android apparaten te herstellen hoor, adroid is eigenlijk een soort linux en toch werken de meeste dingen beter met een gewone windows pc. Behalve als ik ubuntu op een android apparaat wil zetten moet ik met een linux pc werken en dat heb ik niet, dus kan ik dat ook (nog) niet. heb mijn eigen netbookje dat onder android 4.0.3 (ice cream) draaide van nieuwe ROM voorzien onder android 4.1.1( jelly bean), dus pc en software interseren mij enorm.
 

ougie

Forumguru
Eventjes tussendoor, mensen alvast bedankt, ben van plan een Sitigootje aan te schaffen.
Dan is de beste raadgever de man/vrouw uit de praktijk, en die geven hier hun mening.
Ben jaren Skodarijder geweest, nu al anderhalf jaar niet meer.
Heb geen haast, dus ik laat mij eerst volledig informeren.
Nogmaals dank.
 
Bovenaan Onderaan