Hetzer
Forumguru
Er word al veel gesproken over de verschillen tussen de 2 motorvarianten van de Citigo
Ik heb thuis 2 Citigo's, een 60 en een 75 pk.
Onlangs heeft mijn Citigo op de rollenbank gestaan en is er uiteindelijk , met wat bio-ethanol toevoegingen en een K&N filter 84 (84,1) PK (83,5 zonder filter) en 106 NM gemeten.
Ik weet van rollenbank metingen op het VWUPforum, waar een 60 pk UP ook rond de 70 heeft gehaald.
In de normaal is er praktisch geen verschil tussen beide motorvarianten, ik weet ook niet of er een verschil zit een de versnellingsbakken tussen beide motorvarianten.
Daar waar je wel een groot verschil voelt, is boven de 4/5000 toeren en dan tot het maximale toeren bereik, daar valt de standaard 60 pk uitvoering, echt helemaal stil, daar waar de 75 uitvoering ( in de praktijk dus dik 80 pk) nog adem genoeg heeft, boven deze toeren komt het extra vermogen tov de basismotor pas ter beschikking.
Ben dus van mening dat voor dagelijks en economisch gebruik de basismotor voldoet.
Ben je af en toe opzoek naar wat extra vermogen, ook voor op de snelweg, dan is de 75 de beste keuze, maar besef wel dat je deze extra pk's alleen ter beschikking heb tussen de 4 en 5000 toeren.
En dat hij benzine verbruik hierdoor wel aanzienlijk toeneemt
Ik heb thuis 2 Citigo's, een 60 en een 75 pk.
Onlangs heeft mijn Citigo op de rollenbank gestaan en is er uiteindelijk , met wat bio-ethanol toevoegingen en een K&N filter 84 (84,1) PK (83,5 zonder filter) en 106 NM gemeten.
Ik weet van rollenbank metingen op het VWUPforum, waar een 60 pk UP ook rond de 70 heeft gehaald.
In de normaal is er praktisch geen verschil tussen beide motorvarianten, ik weet ook niet of er een verschil zit een de versnellingsbakken tussen beide motorvarianten.
Daar waar je wel een groot verschil voelt, is boven de 4/5000 toeren en dan tot het maximale toeren bereik, daar valt de standaard 60 pk uitvoering, echt helemaal stil, daar waar de 75 uitvoering ( in de praktijk dus dik 80 pk) nog adem genoeg heeft, boven deze toeren komt het extra vermogen tov de basismotor pas ter beschikking.
Ben dus van mening dat voor dagelijks en economisch gebruik de basismotor voldoet.
Ben je af en toe opzoek naar wat extra vermogen, ook voor op de snelweg, dan is de 75 de beste keuze, maar besef wel dat je deze extra pk's alleen ter beschikking heb tussen de 4 en 5000 toeren.
En dat hij benzine verbruik hierdoor wel aanzienlijk toeneemt
