Verschil 1.8 tsi van A4 en Octavia

Loop al een hele tijd met het gedacht om mijn Octavia combi 1.8 tsi te laten tunen.
Nu zie ik op verschillende sites dat men uit de A4 230pk en 365nm haalt en uit de octavia 210pk en 310nm.
En dit terwijl beide motoren standaard 160 pk en 250 nm hebben.
Waarin zit het verschil?


Groetjes Steve
 

Race Eend

Forumguru
Zit geen verschil in.

Motoren zijn gelijk.

Tuner die niet weet waar hij mee bezig is.

Kijk eens naar de golf 5 90 pk en 105pk, geeft hij daar ook verschillende waardes voor op? (ook identieke blokken).
De A4 120 en 160pk zijn ook identiek, die zijn zeker ook anders bij je tuner?

Kortom, natte vinger werk die opgaves bij verschillende obd flashers altijd...
 

___JC___

Forumguru
Heb je misschien gekeken naar de oude A4 met 1.8T? Die kon volgens mij wel naar 230pk namelijk.
 

Race Eend

Forumguru
Nee die kan zeker niet naar 230pk.

220pk is het echt wel gedaan als je een goede tuner bent, de meesten halen net 200pk met de A4 1.8-20VT. (blok ligt er wat ongunstig in voor de uitlaat, die zit midden in de motorruimte en de kat zit direct op de turbo, waardoor de uitlaatgas temperatuur veel hoger is dan bij bv een golf 4 20vt.)

De 1.8TSI is qua tuning sterker dan de 20VT hoor. (oke de 20vt is goed te upgraden met grotere turbo etc, maar dat is de 1.8TSI ook weer).
 
Neen het gaat in beide gevallen om de 1.8 Tsi van 160pk.

Welke tuner zouden jullie mij dan aanraden die er het meeste uithaalt op een verantwoorde manier.
 

___JC___

Forumguru
De site van VdV klopt niet volgens mij. Die info is (erg) oud. Vroeger werkte ze met SKN, sinds jaren al met JD. Bel ze anders ff.
 

___JC___

Forumguru
Dan zouden ze na jaren JD weer terug gegaan zijn naar SKN. Kan natuurlijk, maar zou me wel echt verbazen!
 

Race Eend

Forumguru
seat van der velden was vroeger SKN en is overgaan naar JD software (paar jaar terug)

vw vd velden = skn


- Pon dealer Amersfoort biedt de mogelijkheid om JDsoftware te leveren en de garantie over te nemen incl een certificaat.
- Auto Bourguignon in Leeuwarden ook.
- Auto poppe groep Zeeland ook.
 

quorumz

Actief lid
Het begint verwarrend te worden:) Op de website van Seat vd Velden zie ik niets meer terug komen over tuning. De domain namen om te emailen zijn hetzelfde nl @vandervelden.nl dus je hebt ook geen idee bij welke vestiging het komt. Geeft PON ook de garantie wanneer ik het direct bij JD engineering laat doen (is wel wat goedkoper namelijk). En kan ik dat bij PON op de website terug vinden?
 

Race Eend

Forumguru
Begint niet verwarrend te worden.

Bellen helpt!
Bel de PON dealer Amersfoort eens op, zeg ik wil mijn auto tunen met behoud van garantie, en dan graag met JD software.
Dat kan meneer: dat doen we via het target e-tronic systeem, een certificaat waarbij u 2 jaar of 100.000km garantie hebt bij evt schade zal de dealer dan aangeven.


Seat van der velden is ook wel www.tuningparts.nl
VW van der velden ken ik verder niet, doen we geen zaken mee
 

quorumz

Actief lid
Ik heb pon gemaild en de seat tuner (die zijn nu vast telefonisch niet meer bereikbaar) ik zal 4 jaar met de auto gaan rijden en zal net over de 100.000km komen
 
Bovenaan Onderaan