Vers gemonteerd; slechte banden van het vorige seizoen

Eltjo

Forumguru
Bij mijn collega zijn met vertraging eindelijk de zomerbanden gemonteerd.
Dezelfde oude zomerbanden waarmee die vorig jaar al langs de dealer was geweest en waar op 3 banden hier en daar aan de randen stukken uit zijn.
Het betreft Conti EcoContact's onder onder mild hybride Focus met 1 liter motor.

Bijlagen

• 20260616_164412.jpg
    20260616_164412.jpg
    895,6 KB · Weergaven: 31

Captain Hook

Forumguru
Wat ik me bij dit soort verhalen dan altijd afvraag:

Kijkt iemand zelf niet of de boel wel in orde is c.q. er geen beschadigingen zijn?
Lijkt me eigenlijk nogal vanzelfsprekend. Zelfs al is het een leaseauto... ;)

hemi24

Donateur
Ookal kijk je mee én vindt je er wat van: proberen ze je gewoon met 3 verschillende merken banden weer op pad te sturen, als leaserijder…

Vraag me wel af wat zo’n beschadiging veroorzaakt trouwens.
Is dat een knaagdier geweest?

Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Mijn collega wil op zo'n moment liever geen lease auto hebben. Hij is een paar weken voor de winterbandenwissel daarmee naar de garage gereden waar ze zeiden dat het geen kwaad kon. Tot zijn verbazing zijn nu dezelfde banden weer gemonteerd.

De Focus is volgens mij geleverd met deze banden en zullen nu een jaar of 3 oud zijn.

Ik heb zoiets nog niet eerder gezien en bijzonder. Iemand anders wel?

EdK

Forumguru
Als ik dat als bedrijfs leasewagen zou hebben dan liet ik deze wagen toch echt staan met de kilometers die ik dagelijks rijd....
En laat hun eerst maar aantonen dat het geen gevaar oplevert om er mee door te rijden....

Tees

Donateur
Zit dit nou in de wang van de band? Ik vind de structuur (buiten de aangetaste plek) sowieso raar voor de buitenkant van de band...

Eltjo

Forumguru
De foto is wat slecht want de wielen stonden recht tijdens het maken van de foto, maar rechts op de foto is net de "hoek" naar de wang.
De ca. 4.mm dikke "schilfer" is er af aan de rand van het loopvlak (van 3 banden).

Een oude vriend die jaren bij Kwikflut e.d. heeft gewerkt, heeft dit (gebaseerd op de foto) nog niet eerder zo gezien.

Tees

Donateur
Op het loopvlak? Dan zou ik er geen meter mee rijden, de auto daar laten staan en de LM informeren dat ik liever nog wat langer blijf leven...ongelooflijk zeg...

Arjan1985

Forumguru
Vervangen is dus de enige optie begrijp ik. Maar ik ben wel benieuwd naar meer of andere foto’s. Echt een vage foto zo.
Maar op 3 banden eenzelfde soort schade doet vermoeden dat er iets mis is gegaan en het geen kabouters waren. Of wel, volgens de garage..

hemi24

Donateur
Lijkt sowieso niet echt veel restprofiel meer op te zitten, of bedriegt de foto zo?

En dat links is nog een deel van een sticker die ze niet nodig vonden om van het loopvlak te pulken?
Dat soort luie praktijken alleen al, krijg ik al jeuk van...

Bovenaan Onderaan