Verplicht stelt zich voor.

Goedendag iedereen!

Ik ben nieuw op het forum en had gelijk al een vraag gepost in de Octavia II sectie :)

Ik heb momenteel geen VAG auto meer, maar ik orienteer mij momenteel op een Octavia 2 i.v.m positieve ervaringen met een Seat toledo 1.6 handgeschakeld.

Op het moment rij ik een Mercedes E320 (W211) uit 2002, maar dat ding is niks meer dan ellende geweest voor mij.

Daarom zoek ik nu weer naar het oude vertrouwde, de 'Oldskool' Volkswagen techniek.

In mijn Seat zat een 1.6SR ik weet dat die in Octavia ook zat, dus wie weet, dezelfde motor :D
 

Japanese Power

Donateur
Het zou idd. verplicht moeten worden om je voor te stellen als je nieuw bent hier ;). Maar evenzo van harte welkom en succes met je zoektocht.

Johan
 

turboturbo

Forumguru
Ha! subtiel die nickname :jaja:

En idd welkom :)

De 1.6 SR is idd breed geleverd in oa de Golf Leon A3 en Octavia destijds. Of die ook nog terug te vinden is in de Octavia II, weet ik niet. De 1.6FSI werd toen ook leverbaar rond die tijd. Mogelijk zijn ze nog een tijdje tegelijk geleverd....

Overigens in ik dacht dit filmpje legt Joep van Carrec uit waar dat ‘SR’ voor staat en wat het doet.
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/klokje-rond-volkswagen-bora-16-1999-508633-km/
 
Bovenaan Onderaan