Verlichting

Hallo Allen,

De laatste tijd begin ik me steeds meer te ergeren aan de slechte kwaliteit van de h7 koplampen in mij O3.
Aangezien dit reflectorlampen zijn kun je hier ook niet zomaar een xenon / LED setje inzetten.

Nu zit ik al een tijdje te dubben wat ik hiermee wil.

Is het te doen om de reflector koplamp te vervangen voor projector lens?
Voorbeeld:

Op marktplaats staan er een paar te koop zonder xenon modules ed.
Is het mogelijk om deze werkend te krijgen in de wagen?

kan het hier op het forum niet zo snel vinden dus vandaar dit topic.

zie foto voor een voorbeeld van de evt. Aan te schaffen unit
 

Bijlagen

  • 9164F9CC-89C0-4FAA-9F93-DF7084DC3AE7.jpeg
    9164F9CC-89C0-4FAA-9F93-DF7084DC3AE7.jpeg
    150 KB · Weergaven: 93

Captain Hook

Forumguru
Slechte kwaliteit?
Bedoel je dan dat ze snel kapot gaan?
Of dat ze (te) weinig lichtopbrengst hebben?

Zonder dat je al te veel geld kwijt bent, kun je natuurlijk ook eerst eens proberen om er H7 lampen met een wat hogere lichtopbrengst in te zetten.
b.v. Philips xtreme/race, of hoe ze ook mogen heten.
https://www.philips.nl/c-m-au/autoverlichting/koplampen/halogeen
of Osram nightbreakers o.i.d.
https://www.osram.com/ecat/NIGHT BREAKER LASER-Halogen headlight lamps-Cars-Automotive Lighting/com/en/GPS01_3043435/PP_EUROPE_Europe_eCat/ZMP_4057697/

voor 2 tientjes loop je weinig financieel risico.

Of je brengt een bezoekje aan de opticien. :jaja:;)
 
Dank voor de tip.
Opticien is niet nodig. Zie nog haarscherp.

Heb al met osram nightbraker laser geprobeerd maar blijf het kl**ten vinden.
+ lichtbeeld is niet strak en mooi te krijgen met die lampen.
(Lichtopbrengst is op zich best prima)

vandaar ook mijn vraag of het om te bouwen is of niet (en wat hier evt bij komt kijken)
 

GvA14TSI

Donateur
Ik ben het hier wel mee eens, het lichtbeeld met de standaard reflector koplampen is ook met gewoon halogeen waardeloos, zeker als ik dit vergelijk met mijn vorige O2FL. Uit frustratie Hilox led lampen geïnstalleerd en wat lager afgesteld.
 

Antera

Donateur
Als je zelf de koplampen open gaat maken dan kan je er zelf een lens in bouwen. Wil je nu de koplampen hebben met de lens en met de LED drl gaat de koplamp wel passen maar passen de stekkers niet en je BCM kent het niet en zal je het passen moeten maken incl de bcm en de bekabeling voor automatisch hoogte regeling ( indien niet aanwezig)
 
Als je zelf de koplampen open gaat maken dan kan je er zelf een lens in bouwen. Wil je nu de koplampen hebben met de lens en met de LED drl gaat de koplamp wel passen maar passen de stekkers niet en je BCM kent het niet en zal je het passen moeten maken incl de bcm en de bekabeling voor automatisch hoogte regeling ( indien niet aanwezig)

Het ombouwen dus bijna geen doen...
Zijn er voor het inbouwen van de lens complete sets oid?:shocked:
 

glint

Nieuw lid
Ik ben het hier wel mee eens, het lichtbeeld met de standaard reflector koplampen is ook met gewoon halogeen waardeloos, zeker als ik dit vergelijk met mijn vorige O2FL. Uit frustratie Hilox led lampen geïnstalleerd en wat lager afgesteld.

Vraagje: ik had Hillox led in m'n O2 (werkte prima met lenzen en wat ruimte betreft), maar ik heb net niet genoeg ruimte om de Hilox leds in m'n O3 te monteren. De afdekkap komt nl tegen de lamp aan. Hoe heb je dat opgelost?
 

innocenti

Forumguru

Captain Hook

Forumguru
@innocenti Goed advies, die retrofit spullen::pieker:

...Disclaimer: deze producten hebben geen ECE goedkeuring. Dit betekent dat ze in geen enkele buitentoepassing op de openbare weg mogen worden gebruikt. Gebruik op openbare wegen leidt tot een boete en verlies van rijbewijs en verzekeringsdekking.....
 

GvA14TSI

Donateur
Vraagje: ik had Hillox led in m'n O2 (werkte prima met lenzen en wat ruimte betreft), maar ik heb net niet genoeg ruimte om de Hilox leds in m'n O3 te monteren. De afdekkap komt nl tegen de lamp aan. Hoe heb je dat opgelost?
Ik heb hier niets voor hoeven doen, past probleemloos.
 

Lenn89

Nieuw lid
Vraagje: ik had Hillox led in m'n O2 (werkte prima met lenzen en wat ruimte betreft), maar ik heb net niet genoeg ruimte om de Hilox leds in m'n O3 te monteren. De afdekkap komt nl tegen de lamp aan. Hoe heb je dat opgelost?

je moet die ‘lipjes’ waar het dekseltje mee vastdraait wegsnijden waar nodig, zeker niet allemaal. Ik heb maar eentje weggesneden (geschraapt) tot het terug toe ging, en heb nu nog steeds 0 vocht in de lamp.
 

glint

Nieuw lid
QUOTE
ik heb ook een deel van de rand weggehaald, toen dacht ik dat ik genoeg ruimte had. Het blijkt dat de achterkant van de lamp tegen de afdekkap zelf komt (niet alleen de rand en lipjes). Lamp zit dus klem tussen deksel en fitting daardoor verschuift ie met het vastdraaien van de afdekkap.
Ik heb nu rubber covers besteld, denk dat dat wel uitkomst biedt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan