Verlichting type veranderen

Hoi,

Ik ben heel stom geweest en heb geprobeerd het verlichtingstype van mijn auto te veranderen. Je kan het verlichtingstype per werelddeel instellen. Ik heb geprobeerd te kijken wat er voor mijn auto mogelijk was.
Nu krijg ik deze niet meer terug in de orginele software. In stand 00 staat de parameter ingesteld op een EEPROM, Oftewel een erasable EPROM, dus de software is definitief weg. Kan ik ergens deze software downloaden om opnieuw in te schieten of ben ik verplicht om dit via de dealer uit te laten voeren/veranderen?
 

Ronnie

Forumguru
Is dit de interieur/teller verlichting of de normale koplampverlichting?
Ik bedoel dus via STG 09?(boordnet)
 

Ronnie

Forumguru
Heb je dan de dagrijverlichting instelling omgezet naar Noord Amerika of Scandinavie?
Ik begrijp nog niet goed wat je precies omgezet hebt.
 
Ik heb de volledige (buiten) verlichting op Noord Amerikaanse stand gezet gehad. En de orginele waarde krijg ik niet meer terug.
En daarbij geeft de Maxidot nu aan dat er 4 lampen kapot zijn door de verkeerde instelling. (2 dagrijlampen (LED) en zijverlichting (niet aanwezig)).
 

Witte Yeti

Actief lid
De 00 code is een onzichtbare code, dit betekent dat je niet weet wat de oorspronkelijke code is.
Als je hier iets verandert weet je niet wat je hebt verandert, je kunt het dus niet terugzetten.

Het volgende zou je nog kunnen proberen, anders je dealer raadplegen.

-Go to byte 18 in central electronics 09 and recode it to 03.
-Do not it enter, click either on byte 17 or 19 and byte 18 will stay to 03.
-Afterwards, close your long coding screen and click do it! New long coding will be accepted.
-Close all you Vag-Com screens, turn the ignition off and unplug the cable from the obd port.
-Get out of the car, lock your doors and wait at least 2 mins so that the bcm falls asleep.
-After that, unlock all your doors, turn ignition on plug the cable back and re-open Vag-Com.
-Go back to your long coding in central electronics at byte 18. Recode it to 00. Close you screen hit do it! And long coding should be accepted.
-Again, close all your Vag-Com screens remove the cable, turn ignition off and test your lights. Everything should be working properly.

Long Coding Byte 18.jpg
 

Antera

Donateur
En dan nog iets als je alles terug hebt gezet zal je daarna eerst de storingen moeten wissen anders dan blijf je en foutmelding krijgen.

Maar dat er nu staat eeprom kan je door het pijltje er rechts van aan te tikken ook andere standen instellen zoals je volgens mij ook je Amerikaanse stand hebt geselecteerd. Daar weer de originele selecteren en done.

Of werk je niet met de long coding software zoals hierboven vermeld en zichtbaar in the printscreen?


En en hele wijze les geleerd nooit dingen aanpassen zonder eerst de originele waarde/longcoding op te slaan.

Heb je geen scan gedaan eerst van de auto en die opgeslagen?


Ik doe standaard bij elke auto een scan maken en opslaan zodat indien het nodig is altijd de originele code terug kan zetten.

De dealer zal er wel wat voor in rekening brengen aangezien je dus zelf aan het rotzooien bent geweest zoals ze dat zullen zeggen vrees ik.
 

adjego

Actief lid
Ik heb de volledige (buiten) verlichting op Noord Amerikaanse stand gezet gehad. En de orginele waarde krijg ik niet meer terug.
En daarbij geeft de Maxidot nu aan dat er 4 lampen kapot zijn door de verkeerde instelling. (2 dagrijlampen (LED) en zijverlichting (niet aanwezig)).

Werkt de verlichting wel dat je voor en achter verlichting hebt en niet gedimd??

Zoals ik in een ander topic al zei, kom maar langs, dan kijken we er even samen naar...;)

Je hoeft niet naar een dealer om dit te fixen...;) Hier moet wel uit te komen zijn.
 
De 00 code is een onzichtbare code, dit betekent dat je niet weet wat de oorspronkelijke code is.
Als je hier iets verandert weet je niet wat je hebt verandert, je kunt het dus niet terugzetten.

Het volgende zou je nog kunnen proberen, anders je dealer raadplegen.

-Go to byte 18 in central electronics 09 and recode it to 03.
-Do not it enter, click either on byte 17 or 19 and byte 18 will stay to 03.
-Afterwards, close your long coding screen and click do it! New long coding will be accepted.
-Close all you Vag-Com screens, turn the ignition off and unplug the cable from the obd port.
-Get out of the car, lock your doors and wait at least 2 mins so that the bcm falls asleep.
-After that, unlock all your doors, turn ignition on plug the cable back and re-open Vag-Com.
-Go back to your long coding in central electronics at byte 18. Recode it to 00. Close you screen hit do it! And long coding should be accepted.
-Again, close all your Vag-Com screens remove the cable, turn ignition off and test your lights. Everything should be working properly.

Bekijk bijlage 16176

Op het moment dat ik Byte 18 in 03 zou veranderen met de Long codeing komt de verlichting op de "VW Golf (5K) North American Region" te staan. Met deze setup is het (per ongeluk) juist fout gegaan.


Heb je geen scan gedaan eerst van de auto en die opgeslagen?

Scan maak ik altijd, maar natuurlijk deze keer vergeten te saven. En het is inderdaad een zeer goed les die ik geleerd heb
 

Witte Yeti

Actief lid
Op het moment dat ik Byte 18 in 03 zou veranderen met de Long codeing komt de verlichting op de "VW Golf (5K) North American Region" te staan. Met deze setup is het (per ongeluk) juist fout gegaan.
Scan maak ik altijd, maar natuurlijk deze keer vergeten te saven. En het is inderdaad een zeer goed les die ik geleerd heb

Een scan maken en opslaan is altijd verstandig, maar in dit geval had het niet geholpen. De waarde bij byte 18 (00) is een verborgen waarde, die niet zichtbaar is en daardoor ook niet is terug te zetten.
Bij mijn eerdere post (#6) heb ik een stukje vergeten over te beschrijving hoe je het kan veranderen, klik hier en [URL="http://www.motor-talk.de/forum/led-rueckleuchten-fuer-golf-vi-t2374173.html?page=269"]hier
[/URL]
 

Antera

Donateur
zijn hier nog antwoorden uit gekomen of is er gen tijd meer in gestopt? laatst ook weer 2 auto's gehad waarbij de fabriekscode niet zichtbaar was terwijl ik wel wat zaken wilde aanpassen.
 
Bovenaan Onderaan