Verlichting Skoda Octavia Combi II

Els1412

Nieuw lid
Beste allen,

Ik heb 2 vragen ivm verlichting:

Ten eerste kenteken verlichting. Dit was simpel te vervangen (was verteerd). Echter de linker doet het prima, maar de rechter doet het alleen wanneer die wil. Ik heb alles al geprobeerd, alles gecontroleerd, en het lampje zit er goed in.

Daarnaast schiet het de waarschuwing voor de koplamp (als je ervoor staat linker kant) aan. De koplamp doet het maar het kleine lampje ernaast (zie foto) niet. Ik ben een vrouw en weet veel en kan veel zelf. Maar ik heb geen idee hoe ik de koplamp los krijg en welk lampje erin moet.

Kan iemand adviseren. Want ik heb net al voor €1500,- reparaties (remschijven en banden) laten uitvoeren.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_9759.jpeg
    IMG_9759.jpeg
    541 KB · Weergaven: 6

Tees

Donateur
In de handleiding staat heel keurig beschreven hoe de koplamp van de O2 losgehaald kan worden. Even uit m'n hoofd: stekker loshalen, een plastic moer aan de achterkant losdraaien, een vergrendelclipje lichten en dan naar de voorkant eruit trekken. Is een paar minuten werk, en dan kan je er op je gemakkie bij.

De kentekenplaatverlichting klinkt mij als een kabelbreuk ergens. Ergens lijkt het mij logisch als de beide lampjes eenzelfde aanvoerdraad voor +12V en massa hebben, maar ik zou eens moeten nakijken of dat echt zo is. Als ze los van elkaar lopen, dan zou het heel goed in de manchet van de klep kunnen zitten, daar gebeuren kabelbreuken vaker.
 

Els1412

Nieuw lid
Dankjewel! De koplamp ga ik woensdag (vrije dag) mee aan de slag. Ik zal de kabels nogmaals nalopen. Ik zag de eerste keer geen bijzonderheden.
 

Tees

Donateur
Een kabelbreuk zit heel vaak intern, en is dus niet van buiten te zien. Wat je kan doen is even wiebelen met de manchetten in de klep en kijken of de lamp dan aan en uit gaat. Dan heb je al een heel goede indicatie.
 

hemi24

Forumguru
Lampje in de koplamp zal een steeklampje zijn van het type W5W.
Aan de foto te zien heb je de standaard projector koplampen, dan gaat er een doodnormale W5W in.
Als je Xenonverlichting had gehad, had er een blauw gecoate W5W in gemoeten…

Kentekenverlichting kan heel goed een kabelbreuk zijn in de doorvoer bij de scharnieren van de achterklep, zoals @Tees al aangaf.
In het ergste geval zijn hier reparatiesetjes voor…

1707156452184.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan