Verlagingsveren Fabia 2 Combi onder HB

Dag mensen,

Ik heb recent de Fabia 2 1.6 op LPG uit 2008 overgenomen van mijn vader... prima karretje, rijdt ondanks de 2 ton op LPG nog als een zonnetje. Enige wat ik nog jammer vind is de 'hoog-water look' en zodoende was ik eens wat rond aan het neuzen voor verlagingsveren.

Al wat foto's gevonden van wat voorbeelden hier op het forum en dat ziet er best oké uit.

Maar nou vroeg ik mij af; achterin mijn Fabia ligt een vrij zware LPG tank, die er voor zorgt dat de auto standaard al niet helemaal meer recht op de veren staat, je ziet dat er wat meer gewicht op de achteras hangt. Nu heeft de firma Eibach 2 soorten verlagingssets: voor de Hatchback (voor/achter 30mm verlaagd) en voor de combi (voor 30 mm en achter 20 mm verlaagd). Is het mogelijk (en een goed idee?) om de verlagingsset van de combi ook onder mijn auto te laten zetten?

Groeten,
Michiel
 

dirkkroneman

Forumguru
Dat ligt eraan, indien je gewoon binnen je aslasten blijft met zo'n LPG tank (wat mij wel lijkt) lijkt me dit niet nodig. Ik zou (zeker met zo'n km stand) wél in ieder geval ook de schokdempers gaan vervangen. Maar misschien dat @Antera hier wat meer over kan zeggen?
 
Goed punt van die schokbrekers :)

Voor het idee, zo staat de auto er nu bij:
DSC_0608-2.JPG
 
Hoi Michiel,
Strakke auto om te zien!
Ik ben geen expert op het gebied van verlagingssetjes, maar ik heb wel 5 jaar (150K kilometers) op LPG gereden in mijn Peugeot 306 Break. Hoewel ten tijde van de inbouw de hulpveren overbodig waren - volgens de installateur - heb ik wel gemerkt dat de auto steeds verder door is gaan zakken in de loop der tijd. Liever had ik de auto toen toch wat "hoger op de poten" laten staan, maar ik snap dat het oog ook wat wil. Desalniettemin, houd rekening met wat je, eventueel, nog in de kofferbak wil zetten (kratjes met ... ... ... :cheers:).
Max(iDot).
 

Antera

Donateur
Omtrend de verlaging bij deze kmterstanden moet je eigenlijk wel je dempers vervangen. Dit omdat deze nu en zeker met een exta gastank zeer snel kapot zullen gaan met verlaging.

Je auto is achter als het ware wel continu beladen door de gastank wat je ook kan zien aan de foto. Hij hangt wat meer naar achteren. We zouden dan eens kunnen kijken of we veren kunnen leveren die achter wat zwaarder zijn dan voor een kale versie dit om de verlaging beter te laten uitpakken en dit continu extra gewicht beter aan zal kunnen.

Heel misschien is de set van de combi dan een mogelijkheid maar het kan zomaar zijn dat de veren anders zijn kwa vorm maar denk dat dit afhangt van de soort achterophanging
 
Bovenaan Onderaan