Verlagingssetje voor Fabia II

Binnenkort kunnen wij onze nieuwe FII (de Tour-versie!) ophalen: zwart met wit dak en witte spiegels.

Daaronder de Antares velgen (15").

Nu denken wij erover om te gaan verlagen maar onze dealer zegt dat het verlagen met 30mm erg oncomfortabel wordt. Hij heeft enkele jaren geleden een setje onder een FII gezet maar vond het (zeker in een plaats met veel verkeersdrempels) geen aanrader.

Wie heeft er ervaring met een verlagingssetje voor de Fabia II? En dan bij voorkeur specifiek met 15" velgen. Maar ervaring met andere velgen is uiteraard ook welkom!

Is het echt zo dat er weinig veercomfort overblijft?

(ps: We hebben eerder een Seat Ibiza Sport gehad, en die vonden we niet té hard of oncomfortabel.)

We hebben geen trekhaak die over de grond kan schuren en gaan niet met de auto op vakantie.

Wat is het verschil tussen schroefveren en gewone veren?
 

Bakkertje

Forumguru
Schroefveren (ik denk dat je een schroefset bedoeld) zijn veren die je in hoogte kunt verstellen, gewone veren hebben een vaste lengte (en daarmee een vaste verlaging).
Met schroefveren kun je de auto exacte op de door jou gewenste hoogte instellen.

Het comfort is volgens mij vooral afhankelijk van je schokdemers, 30 mm is niet extreem laag en kun je met je originele schokdempers doen. Als je geen super platte banden hebt denk ik dat het allemaal wel meevalt met het comfort.
 
Bovenaan Onderaan