Verlaging, koppelstangen

heb eens een vraag ivb met een verlaging van een octavia 2 2007 1.9tdi,zou een fk gewinde willen kopen...
heb wat aant zoeken geweest,maar niks gevonden eigenlijk...
mijn vraag is hoeveel kan ik mijn octavia verlagen voor ik ander koppelstangen moet steken,of is ditt niet van doen??
grtz

s-line

Forumguru
Hoi gillevw, ik had mijn octavia rs combi met een kw schroefset incl.kortere veren voor maximaal omlaag staan,en had geen last van aan lopen hoor en gewoon de standaard koppelstangen.
foto,s staan in mijn voorstellings topic (nog een week wachten)
Vrg.michiel

Hoi gillevw, ik had mijn octavia rs combi met een kw schroefset incl.kortere veren voor maximaal omlaag staan,en had geen last van aan lopen hoor en gewoon de standaard koppelstangen.
foto,s staan in mijn voorstellings topic (nog een week wachten)
Vrg.michiel
dan hoop ik dat ik een kit steek,dat ik ze ook ni nodig ga hebben,want ze zitten er ni bij...
grtz

s-line

Forumguru
Hoi, ze zitten er nooit standaard bij, want als je erg laag wil gaan moet je al andere veren plaatsen of je poten laten inkorten en pas dan zal je ook kortere koppelstangen nodig hebben.
Gr.

Hoi, ze zitten er nooit standaard bij, want als je erg laag wil gaan moet je al andere veren plaatsen of je poten laten inkorten en pas dan zal je ook kortere koppelstangen nodig hebben.
Gr.
ja heb er gezien met koppelstangen bij,maar met een schroefset moet ik toch laag genoeg kunne gaan he?
dit is me toch al gelukt met elke andere auto die ik gehad heb...denk niet dat er in de soort wagen die ik verlaagde,er platter rond reden ;)
grtz

s-line

Forumguru
Nou skoda,s gaan niet echt plat hoor vooral optisch niet want skoda snijt de wielkasten nogal hoog uit in vergelijking met vw.
Als je de zelfde schroefset op een golf zet, zal deze lager lijken als de octavia maar de bodem vrijheid blijft wel weer gelijk.
Vrg.michiel

s-line

Forumguru
De dunne klem diameter(lees:veerpoten/schokbrekers)zit meestal op de lichtere motor uitvoeringen en is ca.50 mm
De dikke veerpoten zitten meestal op de zwaardere motorenen is ca.55 mm.
Maar meten is weten,even je stuur helemaal naar links of rechts sturen en dan met een schuifmaat net boven je fuseestuk even je huidige schokbreker opmeten dat is de juiste maat!
gr. Succes

Skodarno

Senior Member
Aight thx, heb al wat plaatjes op internet gezien maar werd er niet vele wijzer van. Ergens dit jaar nog een schroefset zien te bestellen want zo hoog als dat ding nu staat is niet 'normaal' :tongue: Vooralsnog heb ik de AP-X set bovenaan mn lijstje staat, vooral doordat deze het laagst kan. Dat de set wellicht stugger is en van mindere kwaliteit boeit me niet zoveel, ik ben wel wat gewend.

Nou skoda,s gaan niet echt plat hoor vooral optisch niet want skoda snijt de wielkasten nogal hoog uit in vergelijking met vw.
Als je de zelfde schroefset op een golf zet, zal deze lager lijken als de octavia maar de bodem vrijheid blijft wel weer gelijk.
Vrg.michiel
dan zal hem op de grond moete schuren,want wil de opening tussen kas en band weg ;)
ik hem maar ne 1.9tdi,das 50mm dacht ik...
grtz

s-line

Forumguru
Ik ben bang voor jou dat je banden niet in de kassen gaat krijgen met een gewone schroefset, en de goedkopere merken zijn vaak wel wat optimistich wat betreft hun opgave van verlagen.
Ik denk als je echt laag wil kom je al gauw bij h&r ultra low maar volgens mij is deze er niet voor de octavia,maar voor de golf of passat is hij er wel en dat past ook. Of air als laatste red middel!!
Vrg. Michiel

Bovenaan Onderaan