verlagen?!

texas

Nieuw lid
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe Skoda Octavia Elegance.
(2tdi aut met sportonderstel en 17inch enz enz)
Nu vind ik dat er nog steeds teveel ruimte is tussen de bovenkant van de band en de rand van het spatbord. Wie vindt dat ook? en wat zijn de mogelijkheden dat ik dit beter kan laten aansluiten??? /forum/images/graemlins/confused.gif
Dus niet helemaal wegzinken maar gewoon mooi aansluiten en/of 1/2cm ertussen.
gaarne uw reacties

gr Texas
 

higgy

Forumguru
Ga nou eerst maar eens rijden met dat sportonderstel en die 17", dan is het eerstvolgende dat jij aanschaft geen verlagingsset maar een niergordel denk ik.
 

___JC___

Forumguru
Ja dit vind ik dus ook.
Ik heb net een Octy besteld met sportonderstel en 17 inch.
Navraag gedaan bij mijn dealer. Een setje Eibach veren kost ongeveer 300 eur, de montage een half uurtje per wiel.
Dan komt ie nog 1,5 cm lager en wordt wat stugger.

Maar ik heb m nog niet, nog ff wachten tot februari.. /forum/images/graemlins/frown.gif
 

blacktdi

Actief lid
Ben ik helemaal met je eens, de octavia staat met het sportonderstel nog te hoog. Er zijn inderdaad twee nadelen en dat is dat hij nog stugger wordt en met een trekhaak en caravan zal hij helemaal snel de grond raken. ik zit ook nog te dubben. Eerst maar ff aanzien en als het me blijft irriteren dan toch maar een verlagings zetje. Is helemaal niet duur eigenlijk.
 

VEEJAY

Forumguru
De Octavia staat inderdaad nog wel hoog, maar gezien ik meer op deopenbare weg ben dan op een circuit ben ik wel blij dat ie nog wat hoog staat.

De auto die ik hiervoor had ging iedere keer met de uitlaat tegen de grond, nou das echt niet fijn.
 

vw125

Forumguru
Ik heb men O2 ook laten verlagen met een schroefkit van FK die regelbaar is in hoogte.
Je kan dus je wagen in de hoogte zetten die je zelf wil.
Staat hij te hoog draai je hem nog wat naar beneden.
Ben er heel tevreden over.

Hier een foto hoe hij nu staat.


Grtz vw125
 

texas

Nieuw lid
Vind ik ook, wel mooi gedaan maar net even te veel van het goede. Net een randje van 2/3 cm rondom vindt ik mooi genoeg.

Alvast bedankt voor de bovenstaande reacties
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Smaken verschillen...
(ik vind het net een overbeladen auto)

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/worshippy.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif - goede conclusie. Net of je 26 weken op vakantie gaat!
 

Laus

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mwah... ik zou m weer wat omhoogschroeven idd..
/forum/images/graemlins/tongue.gif

[/ QUOTE ]

zeker niet....wat dacht je van een nog dikkere velg en bredere band. Dan is dat 'overbeladen' effect weg en lijkt ie nog breder.
 

vw125

Forumguru
De schroefkit heeft me 800€ gekost met plaatsing en uitlijning inbegrepen.
Ikzelf verstel hem nooit ni zelf, rijd dan meestal met men Skoda naar de persoon die er bevoegd voor is en die ze bij mij geplaatst heeft.
Is opzich niet moeilijk om ze zelf te verstellen,de wielen er eerste afhalen en dan met de bijgevoegde sleutels de ringen die op de schroefdraad zit hoger of lager draaien naargelang welke hoogte of laagte je wil hebben.
Je moet natuurlijk wel goed meten dat je aan de beide kanten evenveel verschil hebt anders hangt de eene kant hoger of lager dan de andere.
Elk jaar laat ik de schroefkit na de winter eens opkuisen en insmeren met olie zodat de verstelringen niet vast kunnen komen te zitte.
Als je nog info nodig hebt vraag je het maar.

Grtz vw125
 

sunnyboy

Senior Member
Voor de sedan versie ziet het er erreg strak uit.
Is voor rijnmond bewoners geen optie met alle drempels.
Zou je het onderstel van binnenuit moeten kunnen verstellen.
Een voordeel is natuurlijk dat je het gewicht van de auto zo veel mogelijk tegen het wegdek plakt. Wordt driften weer een optie! /forum/images/graemlins/489.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ga nou eerst maar eens rijden met dat sportonderstel en die 17", dan is het eerstvolgende dat jij aanschaft geen verlagingsset maar een niergordel denk ik.

[/ QUOTE ]

Het blijkt maar weer dat ook dát een kwestie van smaak (en fysiek uithoudingsvermogen) is, higgy... /forum/images/graemlins/wink.gif

Ik moet zelf zeggen dat het comfort van het sportonderstel nog voldoende ruimte overlaat tot een stugger setje verlagingsveren. JC, weet je al wat voor (sport)dempers eronder komen? Die kunnen de extra verlaging wel hebben?
 

___JC___

Forumguru
@Dutch.

Nope, moet nog ff informeren. Hij wordt in eerste instantie gewoon met het sportonderstel geleverd. Geen idee wat voor een dempers door bij horen. Eibach veren was volgens mijn dealer geen probleem. Wordt vervolgd..
 

sunnyboy

Senior Member
Volgens mij heeft Koni ook uitstekende setjes met verstelbare veren. Weet niet meer of het geel was, is ook al weer lang geleden voor mij.
Maar orienteer je goed, anders is het zonde van je spaarcentjes.
 

Dutch4x4

Senior Member
Koni geel is een demper. Wel verstelbaar, maar dus alleen in comfort, niet in hoogte (zoals aan mijn 4x4 is te zien).

Anders moet je een schroefset van KW nemen (demper en veer in één), maar dan is dat sportonderstel sowieso overbodig.
 

sunnyboy

Senior Member
Is het sportonderstel van Skoda niet voorzien van zwaardere stabilisatoren dan?
Je kan er ook altijd nog een veerpootbrug op laten monteren.
Helpt volgens mij ook mee om de torsie op de carrosserie in bedwang te houden.
 
Bovenaan Onderaan