Verlagen van een O3 combi met 17 inch velgen

Jordlusk

Actief lid
Hallo

Ik ben van plan om mijn O3 combi te gaan verlagen met Eibach veren.
Ik heb zelf 17 inch wielen er onder zitten maar ik vraag mij af tot hoever zou ik nu moeten verlagen en moet ik zelf letten op voor en achter asdruk. Zijn jullie bekend met het verlagen van een O3 combi met 17 inch wielen.
En heeft iemand daar ook foto,s van en het belangrijkste hoe wordt het comfort.
Alle reacties zijn welkom.
 

Witte Yeti

Actief lid
Ik heb pas via @Antera Eibach veren laten plaatsen onder mijn Karoq en ben er zeer tevreden over. Ik zou eens contact met hem zoeken, hij is zeer ervaren en heeft rechtstreeks contact met Eibach.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb mijn vorige en huidige Fabia laten verlagen. Bij de laatste naast Eibach veren ook aangepaste dempers. Dat maakt het vind ik wel comfortabeler. Al hou je nu en dan een klap wanneer je te hard over een onbekende drempel gaat. Dat is sporadisch en ook niet in te schatten.
Maar de sublieme wegligging en het strakke sturen, maken dat ruimschoots goed.
Ik vind het niet oncomfortabel, maar juist lekker strak. De originele veren zijn mij veel te zwabberig. Maar zoals gezegd, dat is een subjectieve kwestie.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Kijk even in m’n eigen topic. Daar heb ik duidelijke vergelijkingsfoto’s geplaatst vóór en ná verlaging. Weliswaar met 18 inch.

Tip; staat nu een set Eibach veren in de bazaar!
 

Jordlusk

Actief lid
Kijk even in m’n eigen topic. Daar heb ik duidelijke vergelijkingsfoto’s geplaatst vóór en ná verlaging. Weliswaar met 18 inch.

Tip; staat nu een set Eibach veren in de bazaar!
Hey ziet er idd goed uit maar hoop dat dat ook zo overkomt met 17 inch maat wielen je auto ziet er trouwens super uit.
Ik heb trouwens de vraag uit staan voor die eibach set bedankt voor de tip:thumbsup:
 

Rofffel

Forumguru
Ik heb de sportline veren genomen (1cm lager dan de pro kit) en vind de auto nog erg comfortabel.
Mocht je een keer willen (mee)rijden, ik woon in omgeving Nijmegen.

Gr
 
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een verlaagde octavia met 19 inch. Dacht dat het superstug zou rijden maar rijd niet onconfortabel. Zou het je zeker aanraden.
 

Jordlusk

Actief lid
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een verlaagde octavia met 19 inch. Dacht dat het superstug zou rijden maar rijd niet onconfortabel. Zou het je zeker aanraden.
Nou verlagen is niet meer aan de orde Niels. Afgelopen vrijdag is de Octavia totalos gereden op de A10.
 

ElCapitano

Actief lid
En op me facebook www.facebook.com/tuningcenterlowering vind je tal van foto's :-)

Kun je mij hierin wat advies geven?

Ik heb sinds kort een O3 en ben bang dat ik voor mijn caravan sowieso hulpveren nodig ga hebben. Als ik daar toch geld aan uit moet geven wil ik hem liever gelijk verlagen. Betreft wel een leaseauto dus wil er ook weer niet teveel aan uitgeven. Ik zou dan uitkomen op verlagingsveren, bijvoorbeeld Eibach???

Maar is dit aan te raden, verlagen en dan een caravan en eventueel volle bepakking? En zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
 
Bovenaan Onderaan