Verlagen O3 1.0 TSI DSG

Smeeuwis

Donateur
Hoi allemaal, nu mijn nieuwe auto is besteld zit ik op de weg weer wat meer op te letten op de O3 FL als die langs komt rijden. Mijn huidige GL BL is standaard voorzien van het sportonderstel, en 18 Inch als optie er onder, ziet er mooi dik uit omdat de wielkasten beter gevuld lijken op deze manier. De standaard O3 staat wat hoger op de poten en dat ziet er dan wat raar uit valt me op.

Het sportonderstel is niet te bestellen, dus moet het maar achteraf. Gaat om 15 tot 20 mm, dus kan ws. alleen met andere veren. Ik lees op het forum dat de 1.0 de torsieas heeft achter, multi-link alleen op de snellere types en/of 4x4 (geen nieuwe discussie starten hier! :ot:).

Iemand tips / suggesties? Is het zelf te doen qua montage, bij beschikbaarheid tweekoloms brug? Indicatie van het prijskaartje zou ook wel welkom zijn...
 

B.Stuurder

Forumguru
klopt, 1.0 heeft een torsieas, 1.8 tsi (niet meer leverbaar) en 2.0 TSI hebben een multilink achteras. Eibach veren verlagen tot 30 mm, beter in verband met de fabrieksdempers, die van mindere kwaliteit zijn is meteen een KW schroefset plaatsen. Zelf plaatsen kan, maar uitlijnen is nodig. Kun je ook wel zelf, maar niet iedereen is zo handig.
Hierover is al een boek geschreven op dit forum trouwens.
 

Smeeuwis

Donateur
Dat boek heb ik doorgespit inderdaad, maar ik hoef / wil niet zo ver gaan als een complete schroefset. Het gaat mij puur om het uiterlijk, als je de huidige versie van de brochure doorkijkt dan staat er een limo Quartz Grey op Pictoris 18 Inch velgen en die lijkt mooi laag te staan. In het echie valt dat dan wat tegen...

Garagebedrijf van goede vriend beschikt over tweekolommer en uitlijnapparatuur dusdat komt wel goed.
 

Antera

Donateur
Verlagen zal minimaal met 30mm worden aangezien er geen kleinere verlagingen leverbaar zijn helaas. de foto's die ze laten zien of op de shows zijn de auto's ook altijd verlaagt :-)
 
Bovenaan Onderaan