Verkeersbordherkenning en dode hoek detectie

Tantetruus

Nieuw lid
Hoi,

Ik heb sinds paar dagen een Octavia Combi 1.5 etecc
Heel blij mee, echt super comfortable reisauto.

Wat me niet duidelijk is of verkeersbordherkenning, dodehoedetectie en vermoeidheidsherkenning opties zijn of dat deze er standaard op zitten?
Ik had eigenlijk ook het idee dat je dit soort dingen mogelijk via shop nog kon aanvinken maar daar zie ik alleen iets staan als agenda.

groetjes
 

Berghuis

Donateur
Dat zou je bij de hulpsystemen in het menu moeten zien staan. Echter zijn de dodehoekdetectie (side-assist) en verkeersbordherkenning geen standaard opties op de Octavia. Of dat achteraf te activeren is? Niet zonder vervangen van onderdelen vermoed ik. Maar misschien kan iemand anders dat bevestigen.
Vermoedheidsherkenning lijkt mij wel standaard te zijn en zou je ook in het menu moeten zien staan.
 

jongetje

Forumguru
Voor de dodehoek detectie (ik neem aan dat je side assist bedoelt) moet er wel een lampje in je spiegels hebben. De meeste zaken moet je bij het bestellen aanvinken. Ik kan alleen in de shop grootlicht assistent kopen en kleuren voor de led verlichting (die ik al heb, dus snap die niet zo) kopen.
 

jongetje

Forumguru
Die side assist zou idd wel prettig zijn. Zal eens bij Skoda vragen of dat achteraf mogelijk is
Heb je oranje lampjes aan de binnenkant van je spiegel zitten? Anders wordt het wel een heel duur iets (als het al kan) omdat dan de spiegels vervangen moeten worden.
Bij mij zat het bij mijn elektrisch verstelbare stoel als ik die koos (inclusief het onthouden van de stand van de spiegels). Maar dat kan alleen op de Businessline Plus versie.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Binnenkant van de spiegel is een beetje een ruim begrip...

Op jouw plaatje @hemi24 zou TS ook nog kunnen bedoelen dat hij zijn richtingaanwijzer ziet. En dat klopt, want die zie je aan het 'buitenste' puntje van de spiegel namelijk.

Het lampje wat oranje brandt op bovenstaande foto is voor de dodehoek detectie. Bij elk model is dit weer anders, want ik heb bijvoorbeeld de 2 oranje autootjes in het spiegelglas staan die oplichten zodra er verkeer in de dodehoek zit.
 
Bovenaan Onderaan