Verkeerde melding "deur open"

Tom92

Nieuw lid
Ik rij sinds 3 maand met een Octavia combi 3 1.6TDI. Nu heb ik vandaag gemerkt dat wanneer er achteraan een deur niet goed dicht is, ik op het scherm tussen de tellers zie dat de deur aan de andere zijde van de auto niet goed dicht is. Dus als de linker-achterdeur niet dicht is zie ik op het scherm dat de rechter niet dicht is en andersom ook. Zijn er nog met dit fenomeen? Zou dit op te lossen zijn met VCDS?
 

CDK

Forumguru
het lijkt op een sotwarematig probleem, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn, best ga je er gewoon even mee langs je dealer en laat je het zoals @Joske al aangeeft onder garantie verhelpen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik gok erop dat het géén software probleem is, maar juist hardware probleem. Ik vermoed dat óf de bedrading in een multistekker van een module is verwisseld bij fabricage, óf dat stekkers links/rechts zijn verwisseld in een module.
 

Darkside

Forumguru
Misschien is ie in Engeland gemaakt?

Heb dit ook nog niet gezien/gehoord. En vermoed ook wisseling van stekkers.
En idd gewoon langs de dealer. Laat die het lekker uitzoeken en oplossen voor je
 

Darkside

Forumguru
Bedoelde misschien is hij in Engeland gemaakt. Waarbij ze het stuur aan de andere kant hebben.
En bij het ombouwen hebben ze niet alleen het stuur verplaatst maar ook de kabels.

Dit is heel goed mogelijk en makkelijk te testen als je je richting wijzer naar rechts laat knipperen gaat je linker knipperlicht aan.
Of als je lane assist hebt en deze aanzet ga je spookrijden :D
 

dirkkroneman

Forumguru
Het "ombouwen"? Wat bedoel je daar precies mee? Als een auto rechts sturend uitgevoerd is kun je niet zomaar ff het stuur overzetten lijkt me?! Aansluitingen zullen op eenzelfde plek zitten denk ik (bekabeling).
 

Tom92

Nieuw lid
Ok bedankt voor de reacties, bij het volgende onderhoud ga ik de dealer het laten uitzoeken. Ik heb het al doorgeven aan hun. :)
 

RoelF

Forumguru
Gewoon de deuren even omwisselen, simpel

gaat een leuke zijn om te melden bij de garage.
Hij doet raar. Dat geloof ik niet. Kijk zelf maar. LOL!
 

Cordoba

Forumguru
Die berichten doen me ineens denken aan een reclamespotje waar een deel van de onderdelen in een auto ondersteboven gemonteerd worden, als ik het me goed herinner was het een spotje voor de OIII en stonden de stoelen op zijn kop, omdat de 'wereld op zijn kop' stond.:pieker:

Ik dacht dat het een computer animatie was, maar begin toch te twijfelen of de auto van de topicstarter niet voor dit filmpje is gebruikt.
 
Bovenaan Onderaan