Verhogen naar origineel

SkoDre

Nieuw lid
Bedankt voor het mooie vergelijk, dat maakt de keuze weer wat moeilijker :D
Ik moet idd toegeven dat ik de verlaagde stand mooier vind. Maar ik zie dat ik zonder twijfel voor de hogere stand kan kiezen als het lage rijden mij teveel ergernis geeft.
Naar welk vergelijk zit ik hier te kijken? Standaard onderstel vs sportonderstel, de keuze voor andere veren, of komt dit op hetzelfde neer?
 

canth

Actief lid
Ik heb mijn normale PHEV verlaagd. En er is nog geen drempel geweest die ik geraakt heb. Nu moet ik wel zeggen dat ik de meeste drempels erg rustig aanrijd.. En de wegligging met verlaging vind ik toch echt wel beter.
Heb echter al wel twee keer extra rekening moeten houden met de verlaging:
- Ongeluk gebeurd waarbij veel mensen over de verhoogde middenberm keerden. Ik had dit zonder verlaging ook al niet gedaan, maar nu was het helemaal een no-go
- zware bui geweest waardoor een viaduct gedeeltelijk onder water stond. Ik ben niet over de stoep gereden, maar (erg rustig) over de straat zelf. Niets gebeurd gelukkig. Ook hier was ik waarschijnlijk zonder verlaging ook door het water gegaan.

Mijn PHEV heeft wel 'maar' 18" velgen, dat ga je waarschijnlijk wel merken bij stoepjes. Hoogte van de auto zou door andere velgen slechts minimaal moeten veranderen. De extra hoeveelheid band wordt gecompenseerd door de minder grote velg.
Succes met beslissen!

PS: mocht je toch beslissen terug te willen en geen originele veren meer hebben, ik heb de originele veren nog. Die kan je dan wel overnemen, ik ga ze nooit meer terug zetten :giggle:
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Terug hoger zetten kan, maar houd er dan ook rekening mee dat je het typische "zwalpende" Skoda stuurgevoel er ook bij krijgt. Nu stuurt je auto pakken lekkerder dan wanneer je hem op OEM hoogte zet, vond dat wel een belangrijk puntje om erbij te vermelden aangezien Skoda's zelfs met verlaging al geen geweldige rijdersauto's zijn.
 

Raymann

Nieuw lid
Gefeliciteerd! Ik heb proef gereden met deze auto, mooi ding, maar ben toch voor een andere gegaan. Hij is namelijk extreem verlaagd, ik snap je keuze. Ik vond het teveel gedoe, daarbij maakte deze auto een stuk meer rijgeluid dan andere octavias. Dat zou kunnen komen door het verlaagde karakter icm de banden
 
Bovenaan Onderaan