Vergrendeling tankklep

Tom92

Nieuw lid
Vandaag heb ik gemerkt toen ik terug op de parking kwam dat mijn tankklep opstond (niet volledig open maar ong. 1cm, juist tegen het pinnetje).
Volgens het boekje is deze mee vergrendeld met de deuren van de wagen? :sterretjes:
 

Joske

Forumguru
nog thuis geraakt Tom?

of was de inhoud van je tank ook verdwenen? :D

siphoning-gas.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Misschien bij het uitstappen per ongeluk de 'tankklep openen' knop geraakt bij het uitstappen? Of heb je die knop niet op de O3?
 

Tom92

Nieuw lid
Geen sporen van opbreken en ook de tankmeter was niet gezakt. Was op een drukke parking met bewaking. ;)

Daarna nog eens een paar keer geprobeerd en de klep vergrendeld niet mee met de rest.
 

Cordoba

Forumguru
Op mijn Cordoba had ik het ook al via centrale vergrendeling, de eerste keer tanken met de Fabia was een probleem: ik heb nooit eerder een auto met tank-ontgrendel-knop gehad. Het feit dat de tankklep meeloopt, met de CV hoeft niet perse uit te sluiten dat er een ontgrendelknop is. De achterklep van de Faab loopt ook mee met de CV, maar ook een aparte knop naast de bestuurdersstoel.

Gezien de reactie van Joske, lijkt het meest voor de hand liggende dat het klepje niet goed is gesloten na het tanken.

Edit: ik zie nu pas de 2e reactie van Tom, en ik denk dat Gieliovd het juist heeft, de andere optie is dat er iets met het klepje is gebeurd, en het wat ontzet is, waardoor het vergrendelen niet lukt.
 
Laatst bewerkt:

Olavio

Senior Member
Ook een of twee keer gehad. Soms druk je het klepje te gehaast dicht en pakt het niet in het 'slotje' en ja dan wordt ie ook niet vergrendeld natuurlijk.
 

Mettes

Forumguru
Ik had dit probleem geregeld bij de O2.
Bij het dichtduwen vergrendelde de tankklep niet.
Oplossing was de vergrendeling induwen en nogmaals terug induwen voor de ontgrendeling van het systheem.(knopje achter de tankklep)
Daarna werkte alles terug naar behoren.
 

Zwapp

Forumguru
Nog een tipje: bij 2x de knop vergendelen indrukken op de sleutel zullen de deuren op slot gaan en de tankklep zal dan open zijn!
 

Badnews

Senior Member
De audi A5 van mijn collega heeft dit ook. Soms wordt zijn tankdop niet (goed) afgesloten.
Lijkt me een VAG issue :)
 

EdK

Forumguru
Wel 1 keer alles op slot en tankdopdeksel is op slot
2 keer drukken alles op slot en tankdopdeksel blijft op slot
10 keer drukken alles op slot en tankdopdeksel is nog steeds op slot

een keer drukken alles open en tankdopdeksel kan ook geopend worden.......

Zal wel zijn omdat het een Skoda Yeti is.........
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Een Yeti en sommige van zijn berijders zijn gewoon zo koppig.. meer is dat niet, é Edje :D
 

EdK

Forumguru
tsja apart volk hoor die Yeti rijders......

zijn zeer gemoedelijk, lullen met een ieder mee maar gaan uiteindelijk hun eigen weg.....
 

skodaboy

Forumguru
bij de 01 is er idd een knopje aanwezig om de tankklep te ontgrendelen.
bij een F1 is er een 'hendel' voorzien.

bij de 02 heb je dit niet,deze zou mee moeten vergrendelen bij het afsluiten,
om deze te openen moet je gewoon tegen de tankklep duwen en deze ontgrendelt toch tenminste als de "rest" ook los is.

hoe het bij een 03 werkt weet ik niet,vermoedelijk hetzelfde als bij een 02.

bij de VW Golf VI werkt hetzelfde als bij een 02,Passat idem.
bij een VW Touran is er wel weer een knopje voorzien om de tankklep te ontgrendelen.

ook bij "andere" merken uit onze leasevloot zijn er wagens bij die een knopje hebben om de boel te ontgrendelen,
maar er zijn er ook veel bij waar het gewoon werkt zoals bij een 02.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja Lada levert ook nog steeds de slinger in zijn gereedschap set mee om de motor aan te slingeren als de startmotor defect is...........alleen de motor heeft een modificatie gehad en kan alleen nog gestart worden met de startmotor.....
 
Bovenaan Onderaan