Vergrendeling laadkabel werkt niet

jesse_s93

Donateur
Als ik zo een beetje lees op het internet is het niet willen vergrendelen een soort symptoom van een auto die uiteindelijk met een lege accu voor de deur staat. Alle berichten over niet willen vergrendelen van de laadstekker (zowel briskoda als skodacommunity) leiden uiteindelijk tot een auto met een lege 12v accu. Daarna laten de berichten zien dat het vergrendelen (en dus laden) weer werkt. Het zou me dan ook niks verbazen als het vergrendelen nu weer werkt bij jouw Octavia.
 
Toch dan maar eens naar die 12v accu laten kijken dan. Die van mij is na veel geheen en weer op t laatst toch nog onder garantie vervangen. Ze hebben hem tig keer doorgemeten en gezegd dat hij opgeladen moest worden. Ja; dat is nou het probleem van een gare accu. Die houd zn lading niet vast. Uiteindelijk kwamen ze er met een ander type tester (ik vermoed gewoon het klassieke 100 ampère broodrooster idee) er toch achter dat ie slecht was. Toen ook geen foutmeldingen meer gehad.

dus het zou zomaar kunnen.
 

Berghuis

Donateur
Auto is opgehaald, laad weer normaal. Ook een volle accu meegekregen.
Ze hebben eigenlijk niks gedaan. Wel uitgelezen etc. maar dus niets kunnen vinden. Wel veel storingen, maar dat was allemaal van gisteren nadat de ANWB is langgeweest en bij de eerste keer starten een discofestijn begon op het scherm.
Mogelijk dat gisteren toen de 12v accu leeg was, dat dat het probleem heeft opgelost. Eigenlijk zelfde effect als accu polen los halen. Ze adviseren het niet zelf te doen, maar goed waarschijnlijk wel de oplossing dus.
Verder advies is om de auto bij langer stilstaan die niet aan de laadpaal te laten, want zou de 12v accu weer leeg kunnen trekken. Dat gebeurt sowieso nooit langer dan een nacht, dus dat was sowieso nooit de oorzaak.

In ieder geval kan ik weer laden :yeehaa:
 
Je kunt onder de motorkap in de zekeringskast de spanning meten op de terminals die daar zitten. Misschien kun je daar even 2 draadjes aan knopen (wel ff opletten dat je geen sluiting maakt héh!) zodat je de motorkap kunt sluiten en dan de auto op slot kan doen. En zodra alle electronica in slaapstand is kun je op die manier zonder alles wakker te hoeven te maken de spanning meten.

Zou na een aantal dagen staan, met volle accu, toch zeker niet onder de 12,4 ~ 12,2 Volt mogen komen.

IMG_0241.jpeg
 
Ik had vandaag het probleem dat de stekker juist niet meer wilde ontgrendelen na laden bij een RSiV in het digitale instructie boekje kon ik terug vinden dat je hem handmatig kan ontgrendelen. Dit gedaan en de stekker ging er toen uit.

Alleen nu dus hetzelfde probleem dat hij niet meer wil vergrendelen als je de stekker er in stopt :(

Maandag maar eens een garage bezoekje
 

jesse_s93

Donateur
@EpicCobra grote kans dat je met een lege accu komt te staan, dus houdt dat even in de gaten voordat je morgen ergens wordt verwacht en de auto niet van zijn plek komt.

Als het mijn wagen was geweest, had ik hem even spanningsloos gemaakt. Iets zorgt ervoor dat de accu leegloopt op de achtergrond. Op verschillende fora lees je dat dit de oplossing is. Als je vergrendeling weer werkt, is het opgelost. Nadat @Berghuis een lege accu had, werkte zijn vergrendeling ook weer.
 
Laatst bewerkt:

Berghuis

Donateur
Duurde bij mij 2 weken vanaf het moment dat de vergrendeling niet meer werkte en ik een lege accu had. Zou er niet op vertrouwen dat je 2 weken de tijd hebt, maar is slechts een indicatie.
In ieder geval is het inderdaad zo nadat de accu leeg was (auto deed helemaal niks meer) dat het laden daarna weer werkend was.
 
Bovenaan Onderaan