Verbruik Superb 1.4TSI

Dolf

Actief lid
Ik kwam hierop naar aanleiding van het bluemotion draadje

Ik zal gelijk aftrappen.

Van waddinxveen naar Arcen gereden ( niet boven de 95 en achter vrachtwagens plakken)


5.4L/100Km (1:18.52)

P.S bijrijdster was not amused :)
 

Tafkah

Forumguru
Dat haal ik niet... (dagelijks woonwerk verkeer / snelweg (file) / woonwijken (omleidingen vanwege gemeente Hilversum wegwerkzaamheden).. 1:13.
Maar onder de 100 blijven op wat langere afstand helpt wel... --> 1:17.
 

sitechris

Donateur
Ik kwam hierop naar aanleiding van het bluemotion draadje

Ik zal gelijk aftrappen.

Van waddinxveen naar Arcen gereden ( niet boven de 95 en achter vrachtwagens plakken)


5.4L/100Km (1:18.52)

P.S bijrijdster was not amused :)

één voordeel, ze kon gewoon tijdens rijden uitstappen, broodje kopen bij de pomp en weer instappen. Maar ontopic, ik zou me ook irriteren als iemand met 95 over de snelweg kruipt. Bah!
 

MarcoO2

Forumguru
HIj heeft bewezen dat een laag verbruik goed mogelijk is, mits je bereid bent concessies te doen...
 

Gieliovd

Forumguru
Och, er zijn er zat die het doen. Lekker "chillen" op de cruise control (doen trucks vaak ook). Muziekje erbij, lekker zitten en kijken, nadenken.

Zelf rij ik liever lekker door met 140 maar ja.

Zolang het niet van die klieren zijn die op de middenbaan of links met die snelheden rijden vind ik het allemaal prima!

Zoals gezegd, het kan, is bewezen.
 

sitechris

Donateur
UUUUHHHHHH................... 1op 18.5

@sitechris achter vrachtwagens hangen???????.is dus rechterbaan

als je 95 rechts gaat rijden, moet je af en toe toch iemand inhalen. Is irritant voor de mensen die gewoon 120 willen rijden daar waar het mag. Net als mensen die 55 rijden waar je 80 mag.
 

Dolf

Actief lid
Het is ook mogelijk om met een lage snelheid in te halen zonder het overige verkeer te hinderen (even buitenspiegel gebruiken en inhalen als er geen achteropkomend verkeer aankomt
 

anton1938

Nieuw lid
gewoon rijdend volgens geldende snelheden

maar gewoon rijdend volgens de aangegeven snelheden kom ik niet boven de 1:15 uit...

als er wat meer korte stukken in zitten zeker niet.

gemiddeld eerder 1:14.6

ik weet niet hoe het met anderen is?
 
Bovenaan Onderaan