Verbruik rapid

Ik zit rond de 1 op 15, maar eerlijk gezegd is mijn rijstijl niet helemaal hetzelfde sinds de stage1: het is gewoon te leuk om iets meer gas te geven :-) (voor de stage 1 zat ik rond de 1 op 17, met een iets bravere rijstijl)

Nog wel geprobeerd andere benzines te tanken (98 en 102 octaan) maar dat veranderde weinig aan het verbruik. Overigens blijf ik 98 tanken (zolang de sjeiks meewerken) want dat rijdt echt een stuk prettiger.

Oh ja: Spaceback 1.2 TSI met DSG & stage1 van TVS
 

Peterson

Actief lid
Ik haal nu gemiddeld 1:15.
Dit is met 205 breedt op 17”
En die rechtervoet trapt aardig.

Had eigenlijk iets zuiniger gehoopt met de 1.2 TSI, maar dat kan wel eens aan die banden liggen gok ik..
 

SkodaJosh

Senior Member
Rapid berline 1.6TDI 85 kW/116 pk 250 Nm.
Gemiddeld verbruik over
100km: 5.6l/100km
300km: 5.4l/100km
43.000km: 5.1l/100km

Ik rij niet veel autosnelweg en ook niet als een bejaarde dus ben er zeer tevreden van. Ik weet dat hier in België Diesel nog altijd nummer 1 is en dit in Nederland nooit geweest is. Het verbruik ligt zoals ik kan zien voor een Diesel dus nog steeds een stuk lager.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een facelift 1.0TSI DSG7 (3-cilinder) met 95 pk, maar vind het gebruik wat tegenvallen. Ben geen strepentrekker, maar ook geen ecorijder en heb nu na bijna 8000km gemiddeld 1 op 14,5 gereden. Er zit standaard 16 inch onder met de standaard BridgeStone (zomer)banden, nu sinds 3 weken de Hankook winterslofjes, maar verbruik verandert niet echt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is raar. Mijn Fabia 1.0 dsg 140 pk doet ruim 1 op 17. Ondanks vlot rijden en grotendeels 120/130
Misschien veel korte ritjes?
 
Laatst bewerkt:

IBV

Senior Member
Ik heb een facelift 1.0TSI DSG7 (3-cilinder) met 95 pk, maar vind het gebruik wat tegenvallen. Ben geen strepentrekker, maar ook geen ecorijder en heb nu na bijna 8000km gemiddeld 1 op 14,5 gereden. Er zit standaard 16 inch onder met de standaard BridgeStone (zomer)banden, nu sinds 3 weken de Hankook winterslofjes, maar verbruik verandert niet echt.

Zo zie je maar dat die 1.0 3 cilinders soms iets te licht zijn voor het type auto waar ze inliggen. Had zo'n motor ook in mijn Ford Grand C-max en verbruik was 1:11 in plaats van de beloofde 1:19
 
Ik haal met mijn 1.4 tsi dsg 7 met 122 pk 1:17,5 als ik netjes 100 blijf rijden op de snelweg. Heeft net de 45.000 aangetikt.
 

EdK

Forumguru
Ik heb een facelift 1.0TSI DSG7 (3-cilinder) met 95 pk, maar vind het gebruik wat tegenvallen. Ben geen strepentrekker, maar ook geen ecorijder en heb nu na bijna 8000km gemiddeld 1 op 14,5 gereden
Rij met zelfde blok in een Fabia Combi maar heb bij VAG Techniek hem laten updaten met een fabrieks update naar 115Pk 200Nm en je ziet op spritmonitor dat ik momenteel 1 op 15,3 als verbruik heb wat bij volgende tankbeurt ergens boven de 1 op 16+ zal worden.
Dus je verbruik van je ligt toch hoog, misschien toch je rijstijl zonder dat je je er bewust van bent ?
En anders toch eens met de dealer praten hierover...
 

Skoda-MAN

Forumguru
Mijn 3 cilinder 1.2 heeft over 12000 km 1op 17 gereden met heel veel korte ritjes en anders 100 km/h snelweg en files
 

SkodaJosh

Senior Member
Lang gereden met een ford fiesta 2012 1.0l benzine. Gemiddeld verbruik van 1:12. Geen pretje en dan nog voor geen meter vooruit gaan na 3e versnelling. AL kruipend naar de 120 en vanaf 140 wil je niet weten wat dat kreng er door jaagt.

Zelfs mijn eerste wagen, een daewoo Lanos uit 1998 met een 1,6l benzine had minder verbruik en ging tenminste een pak meer vooruit. En maar stoken in de winter met die choke erop xD
 
Laatst bewerkt:
Mijn verbruikscijfer blijkt toch iets rooskleuriger te zijn dan eerder vermeld: 1 op 15,5. Ik heb zelf nooit de 'langere tijd' meting gereset, maar deze is vermoedelijk onlangs een keer gereset geweest en die gaf een andere waarde aan.
 

EdZ

Donateur
Wat een mooie cijfers allemaal...
Ik haal met mijn RR 1.2tsi 105pk in deze tijd van het jaar net iets beter dan 1:12.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het veel korte stadsritjes zijn en dat ik niet m'n best doe om zuinig te rijden. Met 130 op de snelweg haal ik iets van 1:14-15. Afhankelijk van de wind .
 

EdK

Forumguru
Wat een mooie cijfers allemaal...
Ik haal met mijn RR 1.2tsi 105pk in deze tijd van het jaar net iets beter dan 1:12.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het veel korte stadsritjes zijn en dat ik niet m'n best doe om zuinig te rijden. Met 130 op de snelweg haal ik iets van 1:14-15. Afhankelijk van de wind .
Tsja als ik dan naar captain hook zijn verbruik kijk met zijn RR dan kun je daar als je er behoefte aan hebt wel in de leer....:pieker::pardon:
 
Bovenaan Onderaan