verbruik Octavia TDI

ougie

Forumguru
Ik ben net oversgestapt van Subaru Impreza (1:8 Benzine) op Octavia II 2.0 Tdi. Deze week ga ik voor het eerst tanken, dus ik ga zoiezo lachen. Jullie horen van mij.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Om het verbruik goed bij te houden, ga dan naar de gratis website AUTOVERBRUIK.NL.


[/ QUOTE ]

Of naar http://www.spritmonitor.de/.
Daar zitten veel meer auto's in, meer mogelijkheden en ook in het engels. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

ougie

Forumguru
Net getankt, gemiddeld 1:17,5. Stevig doorrijden waar het kon, ook regelmatig in de file gestaan, en ook een rit van Amersfoort naar Den Helder en terug. Dit is mijn gemiddelde. Ik ben wel benieuwd wat hij lust als ik de caravan ga trekken.
 

vw125

Forumguru
Ben vandaag naar Essen gereden in Duitsland en heb speciaal mijn verbruik is in het oog gehouden, gisteren naar de pomp geweest en men bak volgegooid.
Eens ik goed op de snelweg zat klom men meter van 880 km naar 1010 km met een verbruik van +- 5 liter op 100 km.
Daar aangekomen en in stadsverkeer+ file liep hem op naar 5.8 tot soms 6.5 liter.
Toch wel een zuinige wagen vind ik

Grtz vw125
 

KMA

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Helaas is mijn verbruik 7.5 ipv de eerder vermelde 6.5 op 100km. Zeer ongunstig dus.....
Zijn er meerdere die hun verbruik kunnen plaatsen met een 2.0 140PK TDI.....

[/ QUOTE ]

Ik heb 7.3 liter op de 100km (echt gemeten) terwijl de boordcompu 6.7 zegt.
 
Zie onder..

Helaas heb ik net weer 0,5 l olie bijgevuld. Dat is al 1,5l op 11000 km.

Maar het mag de pret niet drukken. Ik ben blij met de 2.0 TDI. Is vaker tanken dan een 1.9 TDI maar is het waard. /forum/images/graemlins/489.gif
 
Bovenaan Onderaan