Verbruik en topsnelheid 1.6 TDI DSG

philippe bakker

Forumguru
Toen ik pas bakkersgast was reed elke vertegenwoordiger van eender welke firma standaard met Mercedes. Je moest toen zelf niet vragen met wat rijdt jij ? Die tijd is al even gedaan :). Nu is er geen enkele vertegenwoordiger die hier binnenstapt met een Mercedes.
 

elsinga

Forumguru
Ik heb een handgeschakelde 2.0TDI, maar die gaat dan ook als de spreekwoordelijke brandweer (ook al is'ie race blue ;)): 220 km/u op de GPS en nog een klein beetje gas over. handig, zo'n lege duitse autobahn om even te testen. :)
 

Rabbit

Lid
Laten chippen is een oplossing. heb die van mij laten doen resultaat 148,7 pk en dsg laten aan passen. gaat redelijk vlot vriend van mij heeft een golf 7 2.0 tdi en we gaan gelijk op zelf vanuit stil stand ben ik wat sneller met de skoda en op de teller loopt hij tegen de 230 aan .:D
 

Eerie

Nieuw lid
Had voorheen een 2.0 TDI en nu "terug" naar een 1.6 TDI. Merk dat deze in de file net zo snel is, merk dus weinig verschil :). Verbruik is wel beter. Voor verlaging rond 5.3 liter met 18" zomberbanden. Nu na verlaging bij Antera 4.7 liter gemiddeld volgens boardcomputer (16" winterbanden)
 

philippe bakker

Forumguru
Had voorheen een 2.0 TDI en nu "terug" naar een 1.6 TDI. Merk dat deze in de file net zo snel is, merk dus weinig verschil :). Verbruik is wel beter. Voor verlaging rond 5.3 liter met 18" zomberbanden. Nu na verlaging bij Antera 4.7 liter gemiddeld volgens boardcomputer (16" winterbanden)
Geparkeerd zelfs ook. Maar moest je er nu es mee rijden he :)
 
Ik heb twee weken geleden afscheid genomen van de O3 1.6D hand.
Ik sta versteld van hou onzuinig sommige rijden, ik heb de Octavia met 98000 op de teller weg gedaan met een gemiddeld verbruik van 1:18 en 1 liter olie.
En ik rij echt niet traag
 

Rosinfield

† In Memoriam
De verbruiksindicatie via de boordcomputer, kan cq zal bij verschillende bandenmaten een vertekend beeld geven. Beter om dan af te gaan op spritmonitor of werkelijke verbruik old school zelf uit te rekenen.
Zelfde geldt overigens voor de snelheidsmeter
 

Aural

Lid
Hier ook een 2.0 TDI. Erg tevreden mee, qua topsnelheid vast ook, maar daar kom ik nooit. Wel vind ik het fijn hoe lekker hij doortrekt op de snelweg. Met een gemiddelde van 145 km/h (alleen maar 130 km wegen waar nooit file staan) is hij alleen niet zo zuinig. :tongue: Gemiddeld 6.1/100, maar vandaag zag ik zelfs 6.6/100 staan. Dit is wel met winterbanden natuurlijk en ik rij niet geheel economisch met optrekken (ben wel meer erop gaan letten).

Wel apart; Als de tank letterlijk leeg is (5km te rijden volgens boordcomputer) gaat er 41 a 42 liter in. Dus ik heb 8 liter reserve mocht de shit de fan hitten, maar ik tank gewoon als het lampje aangaat. Ben ook een beetje bang dat je overmoedig gaat worden en het mis gaat en dan is het met diesel wat minder fijn.

Hiervoor een Renault Megane GT-Line SW (1.5) gehad en die kon 1080 km op een tank rijden, dan merk ik dat dit toch wel een flinke stap terug is met bij 650-700 km tanken, zeker als je 340-380 km per dag rijdt zoals ik doe. Ik red 2 dagen rijden gewoon nét niet. ;) Maar verder maakt de Skoda de rest meer dan goed.

Binnenkort wintersport, dus dan moeten we wel eerder tanken en kunnen we niet op 1 tank naar Oostenrijk, jammer... maar goed we moeten toch even uitrusten enzo.
 

B.Stuurder

Forumguru
Hiervoor een Renault Megane GT-Line SW (1.5) gehad en die kon 1080 km op een tank rijden, dan merk ik dat dit toch wel een flinke stap terug is met bij 650-700 km tanken, zeker als je 340-380 km per dag rijdt zoals ik doe. Ik red 2 dagen rijden gewoon nét niet. ;) Maar verder maakt de Skoda de rest meer dan goed.
1.5 dci? Ik reed 7,4 liter op 100 km met een 1,5 Dci EDC! :nailbiting:
 

Arnoldotje

Forumguru
Gisteren heb ik bij de dealer aangegeven dat ik het verbruik schrikbarend hoog vind.
En ook gisterochtend was op de A31 in Duitsland de snelheid niet boven de 190 (teller) te krijgen.
Met de dealer is een afspraak gemaakt om te kijken of ze iets kunnen vinden.

En ik heb even van alle auto's die ik bijhoudt op Spritmonitor de tankbeurten geupdated. Zie handschrift.
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Gisteren heb ik bij de dealer aangegeven dat ik het verbruik schrikbarend hoog vind.
En ook gisterochtend was op de A31 in Duitsland de snelheid niet boven de 190 (teller) te krijgen.
Met de dealer is een afspraak gemaakt om te kijken of ze iets kunnen vinden.

En ik heb even van alle auto's die ik bijhoudt op Spritmonitor de tankbeurten geupdated. Zie handschrift.
En is 190 niet ongeveer de max voor een 1,6 tdi ?
 
ja dat is redelijk de max, het is geen racemonster die 1.6D en al helemaal geen sprintmonster.
als je 1;18 rijdt is dat vrij normaal, wat de boekjes schrijven van 1:28 is sowieso een illusie.
 
Bovenaan Onderaan