VePreda Autostudio verbouwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bothje

Heel gewoon lid
Nadat de vorstperiode ten einde is gekomen, kon er vorige week eindelijk weer beton gestort worden in de volgende hal. De betonlaag is ongeveer 40 centimeter dik en moest in één keer afgemaakt worden. Na het storten is ook hier weer de vloer ge-egaliseerd door deze te vlinderen.
Deze grote klus heeft tot diep in de nacht geduurd (03.15), maar de vloer ligt er desondanks toch perfect bij :xyxthumbs:.
 

Bijlagen

  • IMG_8710R.jpg
    IMG_8710R.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 34
  • IMG_8726.jpg
    IMG_8726.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 34
  • IMG_8720.jpg
    IMG_8720.jpg
    92 KB · Weergaven: 42
  • IMG_8721.jpg
    IMG_8721.jpg
    88,2 KB · Weergaven: 30

Bothje

Heel gewoon lid
Aan de raampartijen aan de straat kant wordt ook hard gewerkt. Nu nog even wachten op de nieuwe kozijnen voor de verbeterde zichtlijnen :smirk:
 

Bijlagen

  • IMG_8739R.jpg
    IMG_8739R.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 24
  • IMG_8740.jpg
    IMG_8740.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 24
  • IMG_8750.jpg
    IMG_8750.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 24

Bothje

Heel gewoon lid
De automatische toegangs roldeur naar de werkplaats is ook aangebracht. Een lantaarnpaal is een stukje verplaatst en de boom is verwijderd om plaats te maken voor de oprit. Ik vind hem nogal aan de steile kant.
Klanten komen hier niet op te rijden, want de auto's worden hier door de medewerkers zelf naar binnen gereden.
 

Bijlagen

  • IMG_8752.jpg
    IMG_8752.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 35
  • IMG_8756.jpg
    IMG_8756.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 29
  • IMG_8758.jpg
    IMG_8758.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 24
  • IMG_8753.jpg
    IMG_8753.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 38

Bothje

Heel gewoon lid
Ik ga morgen even kijken , ben jij er dan ook?
Woensdag 21-1 zijn de bouwers in de werkplaats begonnen met het plaatsen van de bruggen.
Doordat bij mij thuis ook wat mensen bezig waren met het vervangen van de gasaansluiting van net naar meter, kan ik pas donderdag de eerste foto's hiervan gaan maken.
Hoe laat ik er ben kan ik nu nog niet zeggen, hoe laat denk je dat jij er bent?
 

Bothje

Heel gewoon lid
Ben er vanmiddag geweest en gebabbeld met Hetzer :1819: .

Ik wilde ook foto's maken van het bouwen van de bruggen. Helaas, die waren er niet. Door eerder uitstel van wat bouwactiviteiten door de vorst (ook al is het meeste werk binnen) is het plaatsen van de bruggen doorgeschoven naar volgende week. Het is net domino, als er één ding later plaats vind, vind alles later plaats.

Wat me al eerder opviel was een gat in de vloer bij de overgang naar de tweede bedrijfshal en vlakbij de kantine. Ik dacht "wat een vreemde plek om je voeten te vegen". Op zich niet zo gek, want er wordt heel netjes gewerkt bij Vepreda, maar het blijkt toch anders te zijn. In dit gat wordt een bak gezet om er een rollenbank in te plaatsen. De nieuwe eisen voor de APK willen namelijk dat de remmen op een dergelijke bank worden getest.
 

Bijlagen

  • IMG_8723.jpg
    IMG_8723.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 34
  • IMG_8730.jpg
    IMG_8730.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 33
  • IMG_8821.jpg
    IMG_8821.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 31
  • IMG_8822.jpg
    IMG_8822.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 34

ZeroNRG

Senior Member
donderdag nog even contact gehad met Hans Evers, ga a.s. donderdag zelf even kijken en een babbeltje maken. Voor zover ik begrepen heb moet volgens de planning de complete boel opgeleverd worden rond april.
 

Bothje

Heel gewoon lid
Eind vorige week en waarschijnlijk afgelopen weekeinde ook nog, moest er hard worden gewerkt aan de wanden in de hal waar het magazijn en de bruggen voor de bedrijfswagens worden geplaatst.
Dus timmeren c.q. schroeven en daarna de verf erop spuiten.
 

Bijlagen

  • IMG_8836.jpg
    IMG_8836.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 21
  • IMG_8841.jpg
    IMG_8841.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 24
  • IMG_8845.jpg
    IMG_8845.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 16
  • IMG_8853.jpg
    IMG_8853.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 23

Bothje

Heel gewoon lid
Het is grappig om te zien dat wat eerst nog keurig in dozen zit of gestapeld staat, een paar dagen later alweer gegroeid is tot een deel van het magazijn.
 

Bijlagen

  • IMG_8846.jpg
    IMG_8846.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG_8847.jpg
    IMG_8847.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 21
  • IMG_8849.jpg
    IMG_8849.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 21
  • IMG_8880.jpg
    IMG_8880.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 23
  • IMG_8883.jpg
    IMG_8883.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 26

Bothje

Heel gewoon lid
Nu ik daar toch zo aan het knippen was, viel me de symmetrie en esthetische waarde op in de stellingen. Het komt mooi voor de dag, nu ze nog niet gevuld zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_8921.jpg
    IMG_8921.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 22
  • IMG_8890.jpg
    IMG_8890.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 20
  • IMG_8884.jpg
    IMG_8884.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 19
  • IMG_8887.jpg
    IMG_8887.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 22
  • IMG_8886.jpg
    IMG_8886.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 16

Bothje

Heel gewoon lid
Ook aan de plek waar het echte onderhoud zal gaan plaatsvinden is nu meer te zien.
De bruggen zijn deze week als pakketjes aangekomen. Ze worden geplaatst en geïnstalleerd. Na uitgebreid testen, zal alles netjes worden afgewerkt. Ik heb in mij onwetendheid altijd gedacht dat de bruggen electrisch worden bediend, maar het gaat hydraulisch. Beetje logisch wel nu ik er over nadenk, i.v.m. de krachten op een kleine plek.
De twee hydraulische units worden in de hoek geplaatst met een aparte bak voor de afgewerkte olie en de olie/water afscheider.
 

Bijlagen

  • IMG_8862.jpg
    IMG_8862.jpg
    89,4 KB · Weergaven: 32
  • IMG_8871.jpg
    IMG_8871.jpg
    90 KB · Weergaven: 27
  • IMG_8931.jpg
    IMG_8931.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 27
  • IMG_8865.jpg
    IMG_8865.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 32
  • IMG_8866.jpg
    IMG_8866.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 35

EdK

Forumguru
Onwetendheid ??

Denk dat 90% van de gebruikte bruggen vandaag de dag nog gewoon elektrisch zijn
Er is dan een elektromotor die een spindel as laat draaien waardoor de brug naar boven of beneden beweegt !
Dit hydrolische systeem ziet er mooi uit, omdat je nu rondom de wagen kan lopen als monteur !
Maar zoals ik nu kan bekijken krijg je wel een struikelgoot op de vloer , of gaan ze nog sleuven in de vloer frezen waar de hydrolische leidingen invallen samen met de sensorkabels en dit afgedekt met een vlakke plaat op grond ??
 

Bothje

Heel gewoon lid
Afgelopen maandag en dinsdag is de nieuwe glazen pui geplaats aan de havenkant van het gebouw. De zichtlijnen van buitenaf worden hierdoor veel aantrekkelijker en doordat er meer glas is aangebracht worden de showmodellen op de "catwalk" ook beter uit gelicht. Hiervoor zullen ook nog wat speciale armaturen worden aangebracht.
Nog wat poetswerk, een lik verf en de vloerbedekking vastplakken en er is weer een flinke stap naar de voltooing gezet.
 

Bijlagen

  • IMG_9030.jpg
    IMG_9030.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 34
  • IMG_9034.jpg
    IMG_9034.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 37
  • IMG_9071.jpg
    IMG_9071.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 32
  • IMG_8987.jpg
    IMG_8987.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 32
  • IMG_8990.jpg
    IMG_8990.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan