Superb 3 Ventilatieroosters achterpassagiers

eeuwige_student

Actief lid
Blijkbaar zijn ze in Tsjechië vergeten of te bekijken of alles kids-proof is. Laatst kreeg ik van mijn dochter het knopje van een van de vantilatieroosters voor de achterpassagiers. Wat ik zo kan zien is er niks gebroken, maar zit de rest van de onderdelen los achter het rooster. Nu de grote vraag. Iemand ervaring met het verwijderen ervan, zodat ik het weer in elkaar kan knutselen? De handleiding voorziet hierin niet :-).
 

Bakkertje

Forumguru
Troost je ook in wolfsburg hebben ze hetzelfde knopje gebruikt..
Ik heb overigens wel alle onderdelen, maar ben ook benieuwd hoe het weer in elkaar moet ;)
 

eeuwige_student

Actief lid
Niet te geloven, maar als het goed is wordt het volgende week uitiendelijk onder garantie vervangen. Nu komt er gewoon een nieuwe unit in. En het lange wachten? Zal wel door Murphy komen. Het voordeel is dat ze nu gelijk een nieuwe klem voor de voetenmatten kunnen plaatsen. Die is spontaan gebroken. De kwaliteit van sommige delen laat dan dus wat te wensen over. Voor de rest heeft de auto al ruim 40.000 probleemloze kilometers gereden.
 

Ernst001

Nieuw lid
Bij mij precies hetzelfde euvel. Heb auto nu ongeveer 4 maanden en nu voor het eerst een behoorlijke trip gemaakt. Er is weinig meer van het roostertje over....maar ik begrijp dat het onder garantie vervangen kan worden?
 

willemk

Senior Member
Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan soms ook aan de gebruiker van een auto liggen. Sommige mensen krijgen echt alles kapot, of laten de kinderen hun gang maar gaan. Een schop van een kinderschoen is meer dan genoeg om een dergelijk rooster te mollesteren. Als ik een derde passagier achterin heb, verbied ik ze om de schoenen op het verhoogde deel te plaatsen, daar waar het 220 stopcontact zit.:jaja: Heb je niks te zoeken met je platvoeten:nono:
 

Ernst001

Nieuw lid
Leg dat maar uit aan kinderen van 2, 4 en 5 jaar die 10 uur lang op een achterbank vastgesnoerd zitten. Persoonlijk vind ik dit van teleurstellende kwaliteit, rest van de auto bevalt prima.
 

Zwapp

Forumguru
Nu nog een antwoord op de vraag hoe te demonteren...

Bij O2 helaas dezelfde kwaliteit, demonteren is een kwestie van voorzichtig eruit klikken, tenminste bij de O2...
 

carfreak24

Forumguru
Bij ons ligt ook een van die roosterbedienknopjes inmiddels in de middenconsole te wachten tot ik tijd/zin heb om deze er weer in te klikken. Had een van de kids plotseling in de hand... En slopers zijn het niet. Smeerkezen wel (dat hebben ze van hun moeder ;)) qua vieze voeten en troep maken/achterlaten in de auto, maar slopen, nee.
 

Middag

Forumguru
Heel simpel... iets in het bereik van benen/voeten, moet gewoon wat kunnen hebben. Stel je voor dat stoeptegels zo makkelijk zouden breken... of een trap... of je trappers van je fiets..
 

andrehj

Forumguru
Hm, zo te lezen heeft de plaatsing van deze roosters in de S2 (hoog in de B-stijl) toch z'n voordelen. Alhoewel ze daar precies achter de jassen zitten die de dames achterin altijd netjes aan het haakje (ook op de B-stijl) hangen.
 
Bovenaan Onderaan