Ventilatierooster demonteren middenconsole

prosier

Forumguru
Hi,
Ik kan even niet vinden hier of op interwebs hoe ik in mijn octavia 3 combi 2014 het ventilatierooster kan uitbouwen. Die in de midden boven de Columbus.

De linker doet het niet, ofja het wieltje draait wel maar er blijft lucht uitkomen. Je hoort ook iets ratelen, denk dat er iets los of kapot is binnenin.

Thx!
 

64rhfx

Senior Member
Nog niets gevonden? Bij mij is het stellipje afgebroken. Kan het wel repareren, maar dam moet het rooster er uit.
 

Tees

Donateur
Ik heb een paar maanden terug dat rooster vervangen in mn O2, wat een kwestie van met beleid met zo'n plastic tooltje rondom loswippen. Volgens mij zitten het grootste deel van de interieurdelen op die manier vast, dus goede kans dat t bij de O3 ook zo werkt.
 

JPs_OC2

Forumguru
Bij de O2 is het inderdaad snel te doen, heb het zelf ook los gehad bij m'n vorige auto. Maar volgens de instructies van Skoda zelf is het bij de O3 toch wat bewerkelijker.

- Als eerste moet het bedienpaneel/beeldscherm er uit zodat je de roosterunit van onderaf omhoog kan drukken.
- Vervolgens met kleine schroevendraaier ( 3 ) de onderste vier nokjes ( 1 ) stuk voor stuk optillen ( A ) en gelijktijdig de hele unit vanaf de onderkant schuin omhoog ( B ) uit de opening drukken.

1659118830412.png

Geen idee of het ook mogelijk is zonder het beeldscherm te verwijderen....:arghh:...geen ervaring mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan