Ventilatie

Vraagje over de Kamiq. Ik zie bij de ventilatieroosters geen knoppen om de luchtstroomsterkte aan te passen:

upload_2021-6-29_10-53-20.png

Hoe werkt dat? Via het infotainment-scherm of zo?
 

JeSko

Forumguru
Luchtstroom ga je moeten regelen via de headunit, zo is het in alle moderne VAG auto's. Filmpje spoelen tot aan minuut 11:50, daar gaat het over de ventilatie instellingen.

 
Luchtstroom ga je moeten regelen via de headunit, zo is het in alle moderne VAG auto's. Filmpje spoelen tot aan minuut 11:50, daar gaat het over de ventilatie instellingen.

Dank. Maar mij nog niet helemaal duidelijk of je daar dan per ventilatie-rooster in het dashboard (links, 2 midden en rechts) de blaaskracht afzonderlijk kunt instellen... Iemand met een Kamiq die daar uitsluitsel over kan geven? Thxs!
 

JeSko

Forumguru
Inderdaad @Japanese Power ga mij tegen dat de Superb versleten is iets zoeken dat nog normaal te bedienen valt, vind dit allemaal 10x niks. Ik heb medelijden met de oudere generatie mensen die nu hun laatste nieuwe auto kopen...

@Nick Delion

Bij VAG weten ze het zelf ook niet, das het probleem. Er zal hier vast wel iemand met een Kamiq zijn waarmee je eens mag spelen.
 

Timmer

Donateur
En dit, is een van de redenen dat ik de nieuwste generatie wagens wel mooi vind, maar niet praktisch.

radio, airco, verlichting,... moet voor mij allemaal ingesteld kunnen worden zonder (of met zo min mogelijk) ogen van de baan te houden.
De mk8 gti heb ik niet willen kopen, want die heeft geen fysiek volumeknopje... (en noem me nu maar eigenwijs of tegendraads, of een mierenn**ker, dit zijn voor mij dealbreakers).
 

jesse_s93

Donateur
Je kunt met de ventilatieroosters niet de individuele sterkte regelen. Met het schuifje kun je de roosters richten en helemaal naar links (of rechts) is sluiten van het rooster. In het infotainment systeem heb je de keuze uit laag, midden en hoog qua luchtstroomsterkte in zowel de auto als manual stand.

Ik moet zelf zeggen dat ik deze setting nooit aanpas. Staat op medium en op basis van de buitentemperatuur en temperatuur in de auto vindt hij altijd wel een prettige blower stand.
 
Je kunt met de ventilatieroosters niet de individuele sterkte regelen. Met het schuifje kun je de roosters richten en helemaal naar links (of rechts) is sluiten van het rooster. In het infotainment systeem heb je de keuze uit laag, midden en hoog qua luchtstroomsterkte in zowel de auto als manual stand.

Ik moet zelf zeggen dat ik deze setting nooit aanpas. Staat op medium en op basis van de buitentemperatuur en temperatuur in de auto vindt hij altijd wel een prettige blower stand.
Oké top, dank. Kan ik wel mee leven hoor ;)!
 
Bovenaan Onderaan