Ventilatie schuifje defect, passagierskant.

Pasi

Lid
Hallo,

Helaas blijkt in m'n Fabia 2017 het ventilatie schuifje ( 'vent tab' ) van de passagiers kant defect. Daardoor kan de lucht stroom niet naar links of rechts worden ingesteld. Het clipje blijkt afgebroken te zijn en deze kon ik uit het ventilatie rooster halen.

Clipje.jpg

Er zijn sites waar je nieuwe schuifjes ( tabs ) kan kopen en deze zijn ( zoals in dit filmpje te zien ) gemakkelijk te plaatsen.

Maar :itwasntme: ... weet iemand hoe het huidige schuifje te verwijderen is, zonder de rest van de module te beschadigen ? Het zal een soort klik systeem zijn, maar voordat ik e.e.a. ga proberen, eerst hier even navragen.

Laatst bewerkt:

Pasi

Lid
Blijkbaar heeft niemand enige ervaring hoe het defect schuifje verwijderd kan/moet worden, zodat er een vervangende in geklikt kan worden. Gelukkig heeft de garage ( auto is nog in garantie ) besloten er een hele nieuwe unit in te zetten.

Okki

Forumguru
De garage zal wel weten dat het niet kan. Ze zullen niet voor niets een complete unit vervangen hebben.

Tees

Donateur
Bij m'n O2 was een aantal van de lamellen afgebroken, daar heb ik toen de hele unit vervangen voor een van de sloop. Paar tientjes kosten en een kwartiertje werk, stelde weinig voor.

Bovenaan Onderaan