Velgen poetsen

IMG-20230505-WA0000.jpeg Iemand met deze velgen die ze wel fatsoenlijk schoon krijgt? Zonder ze te demonteren? En ik bedoeld dan natuurlijk de binnenkant..

EdK

Forumguru
Hoe heb je deze nu schoongemaakt ?
Wasstraat ?
Of een spuitbussie van een detailer ?

Hoe heb je deze nu schoongemaakt ?
Wasstraat ?
Of een spuitbussie van een detailer ?
Ik ga eigenlijk nooit naar de wasstraat, auto wordt toch schoner als je 'm met de hand wast.

Ik heb een velgenreiniger gebruikt, deze werkt goed op de buitenkant. Alleen de binnenkant wordt er niet echt schoner op..

Ik ga eens kijken voor zo een wc borstel :)

• Leuk
Waarderingen: EdK
Voor één keer wel demonteren, binnenkant goed schoon maken en in de velgenwax zetten, daarna krijg je ze veel makkelijker schoon ook zonder velgenreiniger. De meeste velgenreinigers zijn redelijk agressief dus liefst zo min mogelijk gebruiken. Regelmatig even wassen met een sopje van een goede autoshampoo en een velgenborstel voorkomt vastkoeken/ invreten van remstof, bijhouden is het devies.

Drukkert

Senior Member
Waar baseer je dat op? De meeste velgenreinigers zijn juist erg mild en pH-neutraal dacht ik.
Dus een schoonmaakmiddel met de pH van water... Logischerwijs geredeneerd zou dat niet echt goed schoonmaken?

Ik weet het ook niet. maar het lijkt mij dat iets schoonmaakt als het basisch of zuur is? Het spulletje moet zijn werk doen zonder dat er poetsen aan te pas komt, dus kan het niet pH neutraal zijn zeg ik.

JeSko

Forumguru
@Drukkert

Je hebt ook smallere velgenborstels, dus geen probleem. Die borstel ziet er trouwens "dik" uit, maar eens nat slinkt dat volume.

Drukkert

Senior Member
@JeSko, Dat weet ik. Ik heb zo'n borstel gehad, maar die schraapte aardig langs de velgspaak. Dat voelde niet fijn aan. Heb ik dus na 1x gebruiken naar het grijze archief verwezen.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Kinderhandje is ook altijd gemakkelijk :pardon:

Mijn broer gebruikte vroeger ook altijd zo een brush maar hij vond ook dat dat de steel teveel tegen de velg botste. Is ook in de afvalbak terecht gekomen.

Ik heb zo een kleine dikkere borstel met korte haren, die past er wel doorheen maar maakt zich niet fijn schoon. Er zit ook een rand in waar je niet bij kunt.

Denk niet dat ze makkelijker schoon te maken zijn dan je huidige velgen..
Ja, bij een open velg wel. Bij mijn huidige Grandland wordt dat een lastig verhaal. Ik weet niet of de velgen van de TS doorgang bieden aan zo'n borstel. (Op mijn Octavia straks zitten dezelfde velgen, dus hoop het wel)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan