Velgen.. Ik kan niet kiezen!

Hallo allemaal!
De banden op mijn superb beginnen aan 't einde van hun levensduur te geraken. Goeie smoes voor maatje grotere wielen :-)
Binnenkort ook afspraak maken bij Antera om er iets minder een suv van te maken en nog even langs bij de chipboer voor iets meer paarden in het vooronder.
Maar eerst de wielen.
Hieronder een voorbeeld van wat ik stiekem wel erg mooi vind, maar misschien ook wel een tikkie te bruut?
Auto gaat in ieder geval dus 35/30mm omlaag. En ik twijfel nog over maat van velgen. Zit nu zentih 18inch onder. Wil naar 19 en misschien wel 20 inch.
De velgen op de foto zijn trouwens borbet A in matzwart met zilver randje. Eerste foto is 19, de 2e is 20inch. En dan voor 't vergelijk dezelfde ook nog es in 't zilver.
Ben benieuwd naar jullie mening, doen of niet doen. En zo niet, welke wielen vinden jullie mooi onder een zwarte s3 combi? borbet A zwart 19inch 30mm 01.JPG borbet A zwart 20inch 30mm 01.JPG borbet A zilver 19inch 30mm 01.JPG

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Je bent woonachtig in NL dus kan je 20” serieus overwegen. De Superb is een grote wagen waar het perfect onder staat. Comfort blijft zeker behouden, ook na verlagen.
Persoonlijke smaak speelt een grote rol, het type wat je nu gepost hebt zie je niet zo vaak, dus valt sowieso extra op en ik denk dat het best een mooie match zou kunnen zijn :jaja:
Aangezien je dakrails en raamomlijsting alu/chroom is (op de plaatjes) zou ik voor de onderste optie gaan en niet voor zwart.

Henrik

Forumguru
Eens met @Corné de Kluijver
Hoewel ik denk dat 19 inch, in combinatie met verlaging, ook een goede keuze kan zijn. Toch iets meer comfortbehoud. Maar dat zal je zelf moeten inschatten natuurlijk. Qua looks zou ik zeker voor de derde variant gaan. Mooie velgen trouwens.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@WhiteSuperB, beide inderdaad. Keuring is geen probleem en de kwaliteit van de wegen is in NL bovengemiddeld. Een velg krom rijden doe je hier niet snel.

JeSko

Forumguru
@Corné de Kluijver

Ahzo vandaar! Keuring is inderdaad lastig in bv BE, ben er net achtergekomen dat ik met mijn net aangekochte velgen nooit door de keuring raak, blijkbaar mag je in BE maar 2 inch bijtellen bij de standaard opgeleverde velgmaat, en die was 16 inch bij de S2, dus moet ik telkens laten keuren op mijn winterwielen.:banghead:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Sportline

Senior Member
Ik zou voor optie 3 gaan, grote auto met grote zilveren velgen die gezien mogen worden. Dat valt tenminste op, donkere velgen vallen minder op en trekken minder dr aandacht.

Cars076

Forumguru
Ik zou ook voor optie 3 gaan , maar 2 is ook niet verkeerd.
Lastige keuze , maar gelukkig voor jou is de uitkomst altijd goed.
Kan niet wachten op de foto van het eindresultaat.

JeSko

Forumguru
@Sportline

Zwart op zwart zorgt er inderdaad voor dat de Velgen niet zo opvallen, maar het is ook ongelooflijk sinister en stoer. Laatst nog een volledig murdered-out A6 zien rijden, zeker snacht's lijkt het alsof zo'n auto op zwart lijkt te zweven. Zeker icm een subtiele verlaging.

leon-cupra

Forumguru
Onder een S3 zou ik persoonlijk een andere velg kiezen maar te kiezen uit jouw opties, zou ik voor de zilveren versie gaan. Deze tonen iets groter , waardoor 19" nog groot genoeg zou tonen, en matchen veel beter met de kleur v/d wagen, de chroome daklijst en raamomlijsting.

Rosinfield

† In Memoriam
Niet dat het er wat toe doet, want volg vooral je eigen smaak. Ik zou gaan voor de zwarte en die chromen rand verwijderen. Vind die altijd erg detoneren, wat wat mij betreft overigens ook geldt voor deze velgen op zich. Maar zoals gezegd, doe wat je zelf leuk vindt. Ik vind het altijd zo onzinnig om anderen hieromtrent te raadplegen, omdat het puur een kwestie van smaak is. En zoals de zegswijze luidt: smaken.....

Zo, dat zijn een hoop reacties in kort tijd , thanks ;)
Ben wel een liefhebber van wat ouderwets velg design. Oude BBS RM en RS bijvoorbeeld, van die meerdelige honigraat velgen. Lastig te vinden voor moderne auto's, al maakt Lenso wel replica's maar daar heb ik wisselende berichten over gehoord.
De Borbet A op de foto's is een remake van de oude Borbets zoals je die veel onder Golfjes en BMWs zag vroeger.

Ik ben een voorzichtige parkeerder (stoeprandjes......) en rij hier in de wijk altijd erg rustig over drempels etc, vooral ook vanwege spelen kinderen en loslopende honden.
Dus 20" lijkt wat dat betreft goed te moeten kunnen. Die zilveren zijn trouwens alleen in 19" te krijgen.
Met de chromen lijsten op de auto staan die inderdaad goed, maar die zwarte hebben ook een chromen randje, al lees ik in de laatste post hiervoor dat die er vanaf moeten :-P
(geintje natuurlijk, snap je wel, ik moet helemaal niks....)

En voor wat betreft het onzinnige om anderen hierover te raadplegen; tis toch juist leuk om hier met anderen over te praten. Wie weet heeft iemand nog wel een geniaal idee of leuke voorbeelden of...
Da's nou net het hele idee van een forum toch?

Ik vermaak met ondertussen kostelijk met felgenshop.de en felgenstore.de :D

Bijlagen

• zwart.jpg
    zwart.jpg
    679,5 KB · Weergaven: 112
  • zilver.jpg
    zilver.jpg
    677,1 KB · Weergaven: 108

Duijzer

Donateur
Ik zou voor zwart in 19” gaan. De grijze ogen te opvallend, zelfs onder een Superb. 20” en dan ook nog verlagen gaat je veel in comfort schelen, zou ik niet doen.

CDK

Forumguru
Door de lange wielbasis en het relatief hoge gewicht ga je echt geen noemenswaardig comfortverlies hebben. Heb zelf 2 Superbs gereden op 20” in combinatie met een verlaagd onderstel.

Rosinfield

† In Memoriam
@Stefan Erents ; uiteraard beweer ik niet dat het onzinnig is om op een forum van gedachten te wisselen. Waar ik het nut niet zo van in zie, is anderen vragen welke velgen, kleur, etc. zij het mooist vinden. Omdat dat zaken zijn die per individu verschillen, omdat mensen nu eenmaal verschillende dingen mooi vinden. Ik neem aan dat je je keuze niet gaat baseren op wat de meesten hier vinden, maar dat je uitgaat van wat je zelf het mooist vindt.
En ook het ter discussie stellen van de zin of onzin van een topic, is forum-waardig dacht ik. Succes met je keuze!

Jooo...

Forumguru
Ik zou voor optie 2 gaan! Lekker bruut!

als je al 3cm verlaagt dan gaat het verschil tussen 19 en 20inch de wereld niet zijn.

Bovenaan Onderaan