Velgen dillemma

Arnie

Actief lid
Wellicht dat dit hier al wel vaker behandeld is maar aangezien ik het zo niet vinden kan start ik hem even opnieuw op.

Momenteel staat mijn S3 in bestelling als Ambition Business Hatch uitvoering met quartz grey als kleur en de zilveren 18" Pegasus velgen af-fabriek.
Ik denk nog steeds dat dit een prima combinatie is maar nu ik af en toe een hatchback zie rijden met de 19" Phoenix wielen zit ik toch te twijfelen of ik niet alsnog zal kijken wat een wissel bij de dealer zal moeten gaan doen?

De auto heeft (helaas) geen DCC en dus even de realistische vraag wat qua rijcomfort de beste optie zal zijn?

Het dilemma komt deels uit het feit dat ik bij een eerdere auto ook voor een soortgelijke twijfel heb gestaan (toen tussen 17" en 18") en uiteindelijk erg blij was dat ik toch voor de 17" ben gegaan. Niet alleen qua comfort maar ook omdat die auto uiteindelijk met 18" en standaard onderstel wat "uit proportie" was.

Bij de S3 vind ik op sommige afbeeldingen de 19" een beetje neigen naar "te fors"... Het zal voor mij dan als onderstaande foto gaan worden...

tX78WZfp0eSfLfzeHhb4pnC6fn0AlrJnUfjwCYY3DZtHYR0bSKrT2No2a6cJQKonG1sXgc6EjjzX9jNHOcDMGNgZxiyJo4mO-_DSpXxXygUpIbjapLeNsteAsPV4Gsrg9khfMxJOg_8V1VGg93gh8WptnnNPImJj5LHcdNCrb_yxqKwYGplsIakVX9GvsWuQwMTU60XF5o_DNZsVzY2QienVuDKqdhFnGdQyeWI_BZ9DnNZfewmv4GMK6u4S9RafptWyeznSb9l0NobTWGsVyZJyBQhdJscjC_wHQnR-rAvOfKen_2mmyy2C0T5iRM1hOMBBJG9Toone-YDSFUVtegmtYwMJbTFZW7EACb8zcuR2E1_b2pLRBL4Xg5ROd4YIMxVSF9cUpvqGo9a7Qw1zGjL0TD3s69DzwmYHYl7A_k6j-dJxQeDArfGErP13J6T2vEbBycaJs3ieK9a7zAyLh5IHOGRlzuNKniY39xqljCllG285kDDhzp5Kesfy0nw8xMwf2I0SS6nEaom-EXD0K-fE5weoZrQV9WE7a4GmkRIEABacewF2WoTHCjm18saQxUHNlbO7S4150LJL-dnXdulbOfaEGkGE5JWItIruz6SqmFo5zo3O9GSLJg0vBSI3=w1024-h768-no


Ben wel benieuwd naar de ervaringen hier op dit topic...
 
Laatst bewerkt:

TDI_DSG

Senior Member
Ik heb een sportline met 19 inch en DCC. Ik heb hem altijd in de sportmedische staan omdat ik de auto anders te comfortabel geveerd vind, tegen het deinerige aan
 

paultie

Forumguru
Ik rij zelf de 19" Phoenix antraciet met DCC. Ook in de sport stand die ik beter vind aanvoelen in het weg gedrag. Mijn ouders hebben 18" zonder DCC en die deint echt over de weg.
Evt progressieve veren kunnen hier wel wat aan doen als je het mij vraagt.
 

leon-cupra

Forumguru
Tja is een vraag die niemand dan jezelf kan beantwoorden. Wat is voor jou comfortabel en wat is niet comfortabel?
Ik rij 2.5 jaar met 19" met een RS en vindt het comfortabel rijden. Mijn broer rijdt ook een RS en vindt 18" het maximum voor comfort ... k wil maar zeggen .... ;)

Hier hebben we een S3 met 17" zonder DCC. Comfort ooooovvvveeerrrr , dus voor mijn gevoel zal 19" nog wel comfortabel genoeg zijn. Probeer anders eens een testrit te versieren met een S3 en 19". Moet wel ergens bij een dealer staan.
 

Arnie

Actief lid
Zit er nog veel verschil in rijhoogte tussen de verschillende uitvoeringen?

Ik denk dat het comfort met 19” nog wel los zal lopen inderdaad.
Met name ook het optische deel is nog een vraagstuk. Zal 19” op een standaard S3 goed staan of is dit wat uit proportie.
Vaak heeft een wagen ook wel een paar cm verlaging nodig om een maat grotere wielen lekker te laten staan namelijk. (wat bij de sportline dus wel zo is)
 
Bovenaan Onderaan