Velgen bijwerken

Okki

Donateur
Helaas,'t is een 2e hands en er zitten wat beschadigingen op de lichtmetalen velgen. deze dus.

36b6f3554834f90553ee270f1960ceee.jpg~original


Weet iemand met wat voor kleur lakstift ik deze bij zou kunnen werken?
 

CDK

Forumguru
met een lakstift bijwerken zal niet meevallen, denk niet dat je het mooier krijgt als nu....., paar 100 er tegen aan gooien en ze zijn alle 4 weer als nieuw....
 

s-line

Forumguru
Volgens mij is het een sport van jou he! @ Corne de kluijver.;)
Maar inderdaad bij werken met een lak stift gaat er niet uit zien, even sparen en dan oplaten knappen bij een schadebedrijf of zelf doen, uitschuren en spuiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Okki

Donateur
Sparen? Hoeveel moet dat dan wel niet kosten? Kan ik beter een 2e hands setje proberen te scoren
 

CDK

Forumguru
bij een 2e hands setje zal er ook altijd wel schade aan zitten én heb je weer montage en balanceer kosten extra, stralen repareren en poedercoaten zal icm jouw maat tussen de 250,- en 300,- zijn, dat is dan incl. de-en montage en balanceren. @s-line kan je vast vertellen wat het kost om te stralen en met natlak te spuiten, hij is namelijk autospuiter van beroep ;)
 
Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Voor een meer budget vriendelijke oplossing is er natuurlijk Plastidip, sinds kort ook in metallic zilver...mits goed aangebracht is eraf halen en echt laten opknappen altijd nog mogelijk. Op het forum is genoeg te vinden over plastidip, maar neem niet alles serieus. Het spul werkt goed als je echt 4 lagen aanbrengt zodat het er weer makkelijk af komt. Succes met je wielen.
 

CDK

Forumguru
@Altos, daar spuit je ook voor een aardig bedrag op als je 4 lagen x 4 velgen moet doen, bovendien is wassen met hogedruk een risico, bij een bandenwissel kan je weer opnieuw beginnen, not my cup of tea....., hooguit voor een winterset die er niet meer uit ziet, maar verder niet.
 

s-line

Forumguru
Ik denk dat je rond 200/250 euro kwijt zal zijn bij een schadehersteller. Ligt ook een beetje aan de schade's die je velgen hebben.
 

Altos

Banned
@Corné de Kluijver, De kosten bedragen ongeveer €60,- (als je een beetje rondkijkt) voor 4 spuitbussen. Het leuke is dat je eens kunt kiezen uit een ander kleurtje en dat je niets beschadigd. Uit ervaring kan ik melden dat 1 bus per wiel ruim voldoende is. Ook de hoge drukspuit is geen-enkel-probleem hoor, wasstraat ook niet mits goed ontvet natuurlijk. Bandenwissel ligt eraan wie er achter de wielsleutel staat lijkt me, bij mij en vele andere levert ook dit geen enkel probleem op. Ik heb nu in 2,5 jaar tijd al zo'n 6 sets gespoten met dit spul en heb echt nog geen problemen gehad. Wel ben ik het eens met de stelling dat een volledige re-spray of poedercoat er beter op zit en beter uitziet.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Kippie-style

Forumguru
Schuurmachine erop zetten zodat de schade minimaal word wel afbouwen met grofheid.
Dan action spuitbussie erover heen en blanke lak werkt perfect ben jenog geen 20 euro kwijt voor paar spuitbussen.
TIP tijdens spuiten gebruik spel kaarten tussen de velg en de banden.
Dan zit wel weer mooi uit wil je als nieuw ja dan ga je di betalen bij een bedrijf.
 

Altos

Banned
Zoals boven al geschreven...heb er al meerdere gespoten (van mijzelf maar ook van broertje, vrienden) en ik haal het altijd met 4 bussen welke ik gekocht heb voor €12,50 per stuk...nog meer vragen???
 
Zoals Altos ook aangeeft is dit een makkelijke en betaalbare oplossing, we hebben dit ook idd toegepast op mijn 2e hands velgen die ik nu op mijn Fabia 1 heb liggen. 1 spuitbus per wiel is heel goed haalbaar. Ook de wasstraat is geen enkel probleem hoor, ik heb nu al meer als een jaar al de sierlijsten en grille geplastidipt en dit zit er nog steeds supergoed op
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 29
Bovenaan Onderaan