Superb 3 Velgen ambition bl

Skoda user1970

Actief lid
Vrijdag netjes teruggebeld door de dealer. (Hoogenboom Spijkenisse)
Wanneer de auto binnenkomt wordt gekeken of omwisselen met Stratos velgen mogelijk is.
(Als die beschikbaar zijn) Leasebudget laat helaas geen meerprijs t.a.v. velgen toe:thumbsdown:
Kennelijk is door een brand bij een van de toeleveranciers een dusdanig leveringsprobleem ontstaan dat er minder modellen met Stratos kunnen worden uitgerust. :jaja:

Eind maart 2016 weten we meer. (Hoop stilletjes eerder natuurlijk):nailbiting:

Groeten Steef

eeuwige_student

Actief lid
Deze foto kreeg ik vandaag. Mijn zomerbanden zijn binnen :cheer::cheer:
image.jpg

VolvoFox

Senior Member
Neeeeeeeej, hebben andere BL bestellers dit ook ? Ik vind die Stratos juist zo mooi en die Zeus echt geen postzegel.
Doen me denken aan m'n Octavia van zo'n 7 jaar terug !!

Ik ga dit navragen....en zeker niet accepteren...ik heb besteld wat ik heb besteld, daar mag toch niet zomaar zonder overleg in gewijzigd worden ?
Helemaal eens! Stratos zoveel mooier dan die lelijke Zeus...

Of ik er maandag van ga genieten weet ik nog niet. Misschien ben ik wel onredelijk, maar geen uitlevering voordat het is geregeld.

Ik heb naar aanleiding van het wegvallen van de 230v en de nog wat zaken contact gehad met leasmij Alphabet en die vertellen doodleuk dat Pon/dealers dit gewoon kunnen doen. Andere kleur, stof, wielen en ga zo maar door. Ergens zal er wel een moment komen dat je kunt piepen, maar dat ligt nergens vast. Je tekent met je koopovereenkomst een BLANCO cheque en daar maken PON /LeaseMij / Dealer dankbaar gebruik van. Ronduit schandalig de manier waarop Skoda omgaat met zijn klanten ! Een slechte dealer (zoals Hegeman Nijmegen) bijvoorbeeld helpt dan ook niet. De dealers verschuilen zich op hun beurt weer achter de importeur PON. Hiermee maken ze van Skoda een regelrecht B-Merk. Bij de bestelling van bijvoorbeeld een VW zul je dit soort shit niet snel tegen komen. Ik bedoel dan : zomaar andere velgen, kleur lak niet leverbaar, 230v weg, daklijsten andere kleur, leer niet meer leverbaar en ga zo maar door. Verder worden de klanten ook niet eens geïnformeerd over de veranderingen. Alle onderdelen gaan eerst naar VW en pas dan naar Skoda is mijn conclusie ! heeft iemand anders een andere verklaring voor de ellende van Skoda waar we ongewild deel van uitmaken ?

Altos

Banned
Aangezien PON ook over VW gaat zal ditzelfde al eens vaker zijn voorgekomen, beetje kortzichtig om te denken dat dit aan het merk Skoda ligt wat wereldwijd een grote naam aan het worden is.
PON regelt deze beperkingen, niet Skoda.
Daar komt bij dat de LM hieraan geen enkele aandacht schenkt omdat ze puur naar cijfers kijken.
Dus lijkt me eerder de problemen liggen tussen PON, LM en klant, Skoda is slechts de leverancier van de gevraagde auto.

Aangezien PON ook over VW gaat zal ditzelfde al eens vaker zijn voorgekomen, beetje kortzichtig om te denken dat dit aan het merk Skoda ligt wat wereldwijd een grote naam aan het worden is.
PON regelt deze beperkingen, niet Skoda.
Daar komt bij dat de LM hieraan geen enkele aandacht schenkt omdat ze puur naar cijfers kijken.
Dus lijkt me eerder de problemen liggen tussen PON, LM en klant, Skoda is slechts de leverancier van de gevraagde auto.

Het heeft er anders wel alle schijn van dat Skoda de logistiek niet op orde heeft. Planning is een regelrecht drama. 9-16 maanden levertijd is toch niet geloofwaardig ! Niemand lijkt te weten wanneer hun auto zal worden gemaakt. Voor mij is Skoda goed bezig om zichzelf te diskwalificeren als potentieel A-Merk. Ze zullen in het B-segment blijven steken als ze op deze manier doorgaan. De manier waarop PON en de dealers hiermee omgaan is ronduit schandalig. Volgens mij is bijvb (bijna) niemand aktief benaderd over de dingen die NIET of anders op de bestelde auto zitten. Iedereen is nu maar aan het vragen . Dit forum is hiervan een mooi voorbeeld ! Vul me maar aan..........

Altos

Banned
Ik ben het niet met je eens.
Ik heb ook het gevoel dat je vooral gefrustreerd bent omdat je machteloos gesteld wordt door de LM en PON.
Levertijd uitstel komt bij de beste van de beste merken voor hoor.
Dat jij dit nog niet eerder wist is een tweede.
Skoda is absoluut geen perfecte organisatie maar om er meteen een B merk van te maken in je hoofd vanwege zaken waar amderen een grote hand in hebben zegt meer over jou dan over het merk Skoda vind ik.
Hopelijk wordt er een nette oplossing geboden voor de gewijzigde opties voor iedereen die een auto besteld heeft en hiermee te maken krijgt.

Ik ben het niet met je eens.
Ik heb ook het gevoel dat je vooral gefrustreerd bent omdat je machteloos gesteld wordt door de LM en PON.
Levertijd uitstel komt bij de beste van de beste merken voor hoor.
Dat jij dit nog niet eerder wist is een tweede.
Skoda is absoluut geen perfecte organisatie maar om er meteen een B merk van te maken in je hoofd vanwege zaken waar amderen een grote hand in hebben zegt meer over jou dan over het merk Skoda vind ik.
Hopelijk wordt er een nette oplossing geboden voor de gewijzigde opties voor iedereen die een auto besteld heeft en hiermee te maken krijgt.

Misschien een topic maken waar iedereen zijn ontbrekende zaken en de oplossing van PON/Dealers in kan vermelden. Ben wel benieuwd of men iets gaat oplossen. En je hebt gelijk. Mijn frustratie is enorm mede omdat ik dit nog nooit op deze schaal heb meegemaakt en ik heb al heel wat nieuwe auto's gehad. Overal is het wel iets maar wat Skoda nu met de klanten doet kan echt niet !

ljo13

Lid
Lap, ook een Superb besteld met Stratos velgen. Benieuwd wat ze zullen leveren. Is wel in België en dat verloopt voor zover ik weet via D'Ieteren dus ik hoop dat zij toch iets beter omgaan met hun klanten.

Ik heb bewust voor die velgen gekozen omdat ik de standaard velgen echt niet mooi vond.

dirkr

Senior Member
Lap, ook een Superb besteld met Stratos velgen. Benieuwd wat ze zullen leveren. Is wel in België en dat verloopt voor zover ik weet via D'Ieteren dus ik hoop dat zij toch iets beter omgaan met hun klanten.

Ik heb bewust voor die velgen gekozen omdat ik de standaard velgen echt niet mooi vond.

Zelfde hier.. Belgie en bijbetaald ervoor..
Dus ze kunnen maken dat ze er onder staan.

Bij mij zat Zeus er al in augustus ongevraagd op. Persoonlijk geen punt van gemaakt. Laten we hopen dat velen de Zeus velgen nog zullen omruilen voor Stratos. Dan blijf ik nog een beetje uniek. En inderdaad, smaken verschillen. Als je van poetsen houdt is Statos leuk. Wil je een 17" velg op 18" laten lijken, dan neem je beter Zeus. Stratos is sportief en Zeus is chique, dat pas m.i. beter bij deze/mijn bolide.

Bovenaan Onderaan