Velg met schade door remstof

Diondk

Senior Member
Ik had nog 17 inch velgen van mijn audi a6 over waar mijn winterbanden op zaten. hier nieuwe banden op gelegd en de velgen laten reinigen.

Echter is er volgens de bandenboer remstof in de velg gebeten waardoor ze deze dus niet helemaal schoon te krijgen zijn.

Nu voel je als je met je vinger er over heen gaat ook echt oneffenheden.
iemand een idee om deze er als nog uit te krijgen?

Misschien opschuren en daarna met blanke lak er over heen?
 

Bijlagen

  • 4.JPG
    4.JPG
    243,2 KB · Weergaven: 153
  • 3.JPG
    3.JPG
    572,3 KB · Weergaven: 150

barretje

Senior Member
Deze velgen zijn nog wel schoon te krijgen hoor! Kijk eens op het forum van carclean.nl daar zijn genoeg tips te krijgen om ze schoon te krijgen! Succes!
 

Highway

Forumguru
Eerst een product als ironx proberen. Dit verwijderd vaka al ingevreten remstof (wordt paars - stinkt ontzettend).

Indien het door de blanke lak heen is, zal je dit eerst eraf moeten gaan schuren. Spuiten over remstof (o.a. kleine metaal deeltjes) zou ik niet doen.
 

hemi24

Forumguru
Die CMS C10 velgen krijg je het mooiste door ze te laten stralen en dan vervolgens opnieuw te laten (poeder)coaten.
Als je op internet zoekt vind je diverse bedrijven, met allemaal een prijs van rond de vijf tientjes per velg.
 

Diondk

Senior Member
ik ga eerst ALU-Teufel velgen reiniger proberen van het weekend en als ik dan nog niet tevreden ben laat ik ze wel poedercoaten. maar dan koop ik misschien ook wel andere velgen. aangezien ik graag zwarte velgen willen.
 

Diondk

Senior Member
@Diondk : Je wilt het zwarte stof er toch juist af hebben..?!? :pieker:

Je kunt ze natuurlijk ook zwart laten coaten!
Ja wil het zwarte stof er nu af, maar zoek eigenlijk hele mooie velgen in het zwart voor in de Zomer. Als ik deze niet netjes krijg dan koop ik ook wel zwarte winter velgen :)
 

EdK

Forumguru
Als ik deze niet netjes krijg dan koop ik ook wel zwarte winter velgen :)
Als je ze niet schoon gaat krijgen met de velgreiniger van carclean dan gewoon laten glasstralen en daarna antraciet laten poeder coaten !
Maar ben er bijna van overtuigd dat je ze met de carclean velgenreiniger die hierboven ook al is benoemd ze zeker schoon gaat krijgen.
Bandenboer moet maar weer eens op cursus !!
 

kwillems

Donateur
Trouwens, kun je dit soort ingebrande remstof tegengaan als je je velgen met een velgenwax behandelt?
Ik gebruik zelf nu een paar weken Armor All Shield for Wheels. Tot dusver gaat remstof er makkelijk af.
 

H@RM

Senior Member
Inderdaad behandelen met een product als iron-x en tar-x
goed insprayen, even laten inwerken (zie verpakking) handelen met een kwast en of spons en niet te vergeten goed naspelen. Mogelijk meerder behandelingen nodig en anders eventueel nog kleien maar deze verontreiniging moet er echt af te krijgen zijn
 
Bovenaan Onderaan