Veiligheids gordel ( bestuurderkant) rolt niet goed af ( blijft hangen)

Reko3475

Nieuw lid
Sinds enige tijd heb ik er last van dat mijn gordel niet goed afrolt
Het heeft veel geduld nodig om deze cm voor cm voorzichtig af te rollen
Doe je het even iets te snel kan je weer opnieuw beginnen

De ene keer gaat het redelijk goed en de andere keer ben je gewoon 5 minuten bezig met je gordel om te doen


Is dit een bekend probleem of is dit een uniek probleem


Ervan uitgaande dat dit een safety issue is en hoog op de lijst behoort te staan bij de dealer (Fabrikant OEM) auto mag ik ervanuit gaan dat de veiligheidsgordel toch zeker een langer life time heeft dan 5 jaar (110000 km op de teller)
 

EdK

Forumguru
Ervan uitgaande dat dit een safety issue is en hoog op de lijst behoort te staan bij de dealer (Fabrikant OEM) auto mag ik er vanuit gaan dat de veiligheidsgordel toch zeker een langer life time heeft dan 5 jaar (110000 km op de teller)
Tsja langer dan 5 jaar....???
Als jij een rijder van korte stukken bent en 50 keer de gordel op een dag om en af doet of dat je een lange afstand rijder bent en de gordel maar 16 keer om en af gaat dat maakt toch zeker een verschil in slijtage......
En ik weet niet of je dit nu probeert op garantie oid te verhalen, maar ben bang dat je bot gaat vangen en gewoon de volle prijs zal betalen indien ze dit niet kunnen repareren....

En nee het mechaniek word bij een servicebeurt niet gecontroleerd, alleen op werking af en oprollen en of de gordelband geen beschadigingen hebben....

Mijn gordel begon in eerste jaar al te rafelen aan de zijkanten, vroeg men of ik een jas met klittenband sluiting had ??
Want dat zou dan de oorzaak zijn, ja ik heb een jas met klittenband sluiting....
Wel dan valt het niet onder de garantie...... Ja ik heb een jas met klittenbandsluiting, maar ik heb tijdens rijden nooit een jas aan !!
Dus tsja dan valt het wel onder de garantie !!!???
En derhalve is er toen een nieuwe gordel onder garantie geplaatst.....
 

B.Stuurder

Forumguru
Oprollen of afrollen. Ik heb dat probleem ook gehad aan de passagierszijde en toen bleek een kap aan de binnenzijde van de B-stijl niet helemaal goed te zitten. Wie weet is er wat verschoven bij jou en is het zo simpel...
 

cortrans

Forumguru
De gordel is inderdaad een veiligheids-issue, en afkeurwaardig als hij niet goed op/af rolt, en als hij rafels heeft.
Ik geloof nooit dat het na 5 jaar nog een garantie kwestie is
 
Bovenaan Onderaan