Probleem met een te stijve veerpootbrug, is dat de bevestiging van de veerpoot niet meer kan bewegen. Zo'n super stijve veerpootbrug lijkt in eerste instantie mooi, omdat het zo strak stuurt, maar zeker bij 'ruig' rijden, krijg je dan dat het materiaal om de veerpootbevestiging gaat vervormen/scheuren omdat het niet meer op de normale manier kan 'veren'. Dit heeft niet zozeer te maken met de stijfheid van de veerpoten (of de stugheid van de dempers), maar meer met wat zijdelingse beweging die er normaal mogelijk is. Alleen verlagen is dus geen probleem, en beperkt de stijfheid vergroten met een veerpootbrug ook niet, maar er zijn wel grenzen.
Zo ken ik een voorbeeld van een Leon die ook voorziet was van dubbele veerpootbrug (onder en boven) op de vooras, flink getuned en eerste eigenaar heeft nooit wat gemerkt. Op leeftijd van 4-5 jaar als ik het goed heb, is de auto ingeruild en via garage bij nieuwe eigenaar terecht gekomen. De nieuwe eigenaar had al heel snel klachten, en heeft de auto uiteindelijk grondig laten onderzoeken. Daar kwam uit dat op bijna onzichtbare plaats de bevestiging van de wielophanging gescheurd was, waardoor veel stijfheid verloren ging, en de auto zich soms vreemd ging gedragen. Uiteindelijk is een dure en grondige reparatie nodig geweest, maar als je dit niet in de gaten hebt, is het niet ondenkbaar dat je verongelukt, doordat je ineens compleet de controle over de auto kwijt raakt in een bocht bij hoge snelheid.