veel water op de vloer

Fswart

Actief lid
Afgelopen donderdag heb ik de O3 door de wasstraat gereden met bodem reiniging.
ik ben daarna naar huis gereden en er daarna niet meer meer gereden tot vanmorgen (maandag).
Toen merkte ik ineens dat de vloer van de bestuurderszijde zowel voor als achter kledder nat was.
heb nog nooit een natte vloer gehad....
maar moest naar mijn werk dus maar weggereden.
na thuiskomst heb ik het water van de vloer zo goed en kwaad als het ging zoveel mogelijk opgezogen met een doek die 3/4 liter water op kan nemen.
er kwam een enorms hoeveelheid water uit...
op de terugweg kapte mijn radio er ook mee.
tenminste er komt geen geluid meet uit het canton systeem.
volumeknop op stuur en op het apparaat doen ineens ook niets meer....
wellicht heeft dat ook te maken met dat water aangezien de versterker in de kofferbak zit?

Ik heb een pano dak en dus heb ik daar eerst gekeken naar de oorzaak van de lekkage maar daar is alles droog en schoon....
de stoelen zijn ook droog. is alleen de vloer.. geef toch de wasstraat vloer reiniging de schuld maar dan moet er en gat zitten in ergens waar dat naar binnen is gekomen....

PizzaPieter

Donateur
Dit kent vele mogelijkheden:

Paravan (plastic onder je voorruit buitenkant) vol bladeren, waardoor water via interieur luchtfilter naar binnen komt

Afvoer panoramadak verstopt, waardoor het naar binnen komt

Enzovoort

Stap 1:
Zorgen dat je je interieur droog krijgt. Waterstof zuiger? Anders deppen en zorgen voor een verwarming in de wagen (straalkachel ofzo, ramen op kiertje en keilang wachten) en als alles droog is op zoek naar de boosdoener

Gat aan onderkant heb ik niet eerder gehoord, maar mogelijk via dichtingsrubber van een deur die niet goed sluit

Tees

Donateur
Aangezien je een panoramadak hebt is dat toch echt verdachte nummer 1. En die lekt juist niet bij het dak, maar bij de afwateringkanaaltjes. En die komen uit rond vloerhoogte.

Maar zoals @PizzaPieter al terecht opmerkte: je hoofdprioriteit moet nu zijn om de boel weer droog te krijgen. Anders heb je straks paddo's in je auto groeien, en dan kan je het halve interieur vervangen.

Een waterstofzuiger kan je voor weinig geld huren, en daarna aan de gang met verwarming en ventilatie, eventueel kranten. Als laatste stap kan je nog een vochtvreter in de auto zetten.

Ik help je hopen dat dat er ook voor gaat zorgen dat de elektronica weer gaat werken.

Fswart

Actief lid
Dit kent vele mogelijkheden:

Paravan (plastic onder je voorruit buitenkant) vol bladeren, waardoor water via interieur luchtfilter naar binnen komt

Afvoer panoramadak verstopt, waardoor het naar binnen komt

plastic onder je voorruit buitenkant is helemaal netjes en schoon...
en hoe ontstop je de Afvoer van het panoramadak? Waar zitten die kanaaltjes?

PizzaPieter

Donateur
Het gaat erom wat er ónder het plastic van je voorruit zit. Water loopt van je voorruit via dat plastic naar een afvoer die via je wielkuipen op de grond uitkomt

Als die afvoer verstopt zit, loopt het via je interieur lucht ingang in je cabine

CDO

Forumguru
Panodak afvoer in rechter Astijl verstopt. Dan loopt het water je zo achter de bekleding langs naar de vloer. Waarschijnlijk je dempingsmat onder je vloerbedekking ook vol gezogen.

Tees

Donateur
Rechts als je voor de auto staat dan, ook wel links genoemd, of, om alle onduidelijkheid op te lossen: de bestuurderskant.

SuperBeeb

Forumguru
Tip voor droogmaken: haal bij de apotheek een grote injectiespuit en een aantal holle naalden. Daarmee kan je in de voetruimte door de bekleding prikken en het water onder de isolatiemat wegzuigen.
Wel uitkijken of er geen kabels lopen, maar bij mijn golf heb ik de vloer voor en achter behoorlijk 'lekgeprikt', zonder problemen. Zeker 2 liter water opgezogen. Ik weet niet of je met een waterstofzuiger ook water onder de isolatiemat wegkrijgt. Wel uit de bovenbekleding.

Bovenaan Onderaan