Veel vragen/onduidelijkheden rondom updaten Kodiaq bj. 2022

le__roi

Nieuw lid
Goedendag beste skodaforum-vrienden,

Ik heb sinds twee weken een nieuwe skoda business line automaat met alle pakketten er op.
Rondom het updaten van navigatie/radio/auto/etc. heb ik best een aantal vragen waar jullie mij misschien wel mee kunnen helpen.

Als ik via de de auto naar het updatescherm ga is deze helemaal leeg, bij alle vier de categorieen. Het kan zijn dat dit betekend dat er geen update is, maar dat lijkt mij sterk. Als ik namelijk op https://updateportal.skoda-auto.com/nl-be mijn vin-nummer intoets krijg ik wel updates te zien.

1
moet ik met een externe wifi verbonden zijn om deze updates binnen te halen/te zien of zou dit moeten kunnen met mijn 'online infotainment' of 'care connect' abbonement?

2
moet de auto aan bepaalde condities voldoen om deze updates te zien? zoals het wel of niet aanstaan van de motor, het wel of niet in de P stand hebben, etc.

3
als ik probeer te achterhalen hoe ik de auto kan updaten zonder dit met ota te doen, lees ik van alles over sd kaartjes, ik heb echter geen sd-reader in de auto. Kan ik dit doen met een usb-c drive en zitten hier nog voorwaarden aan?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan helpen.
 

Rallye

Forumguru
Onderstaande is gebaseerd op mijn idee van de discussies hier, mede naar aanleiding van mijn vragen over mijn Golf (zie handtekening).

Via het updateportal krijg je volgens mij enkel de kaartupdates te zien en dan ook nog eens niet specifiek voor jouw auto. Je kunt de kaart downloaden uitpakken naar een USB-C stick en dan installeren. Afhankelijk van je Skoda Connect abonnement (geen, Care connect of Infotainment Online, zie https://www.skoda.nl/service/connectiviteit/connect - bij mij doen overigens een aantal links op die pagina het niet) kan je auto ook zelf de kaarten downloaden.

Updates voor het systeem downloadt de auto zelf (OTA), behalve de hele grote, die door de garage worden geïnstalleerd.

Op de gelinkte pagina staat nog: "Het gebruik van Škoda Connect (“diensten”) vereist een afzonderlijk online contract met Škoda Auto, a.s. Om de maximale duur van de diensten te kunnen benutten, heeft de klant vanaf de aflevering van de auto 90 dagen de tijd om de auto te registreren via http://www.skoda-connect.com. Noodoproep en eCall zijn bij aflevering al geactiveerd zonder dat registratie daarvoor nodig is."
 

Antera

Donateur
Zelf updaten kan alleen als je zelf de updates hebt. Het systeem kan ook zichzelf updaten over air maar zal dit zelf bepalen en kan je niet forceren, ook de dealer zal er geen update overheen zetten mits dit noodzakelijk is wegens klachten of anders,. Dit bepalen hun.
 
Bovenaan Onderaan