Veel vragen O3 vs Superb en mogelijke accessoires

RTF

Lid
Hallo. Net mijn O2 elegance BL ingeleverd. Nu even paar maandjes afzien in een A3 SB (klein!, onlogisch ingedeeld!)

Op de shortlist staan voor straks

- C220 estate lease edition (gewoon bloedmooi, snel, redelijk compleet maar wel duurder en kleiner)
- Supurb Combi 1.6 amb BL
  • Achterklep elektrisch
  • Columbus
  • Park ass.
  • Hill hold
  • Sunset
  • Mogelijkheden dvd achterstoelen?
  • Mogelijkheden standkachel?
  • Aftermarket leer? Of optie?

- O3 combi 1.6 DSG
  • Dab+
  • Bagage pakket
  • Functiepakket
  • Safety pakket
  • Travel pakket
  • Achterklep elektrisch
  • Park ass.
  • Hill hold
  • Sunset
  • Schuifdak
  • Elektr. Stoelen
  • Paddles
  • Lane assist
  • Verw. Voorruit
  • Verwarmbare achterbank
  • 18" wielen
  • Mogelijkheden dvd achterstoelen?
  • Mogelijkheden standkachel?
  • Aftermarket leer? Of optie?

Wat is nu het verschil in opties/handigheidje tussen deze Supurb en de O3? Ik heb het idee dat de Octavia meer voorzien is van leuke handigheidjes zoals kleuren maxidot, verkeers herkenning etc...? Maar de Supurb ambition heeft dan toch ook wel weer Xenon ( waarom houden ze die pakketten niet hetzelfde). Is kessy mogelijk bij de Supurb? Bij de O3 heb je veel meer keuze in opties? Waarom is dat?

Wat zijn nou de mogelijkheden mbt accessoires? Ik las hier ergens dat een standkachel ( met iPhone bediening) een echt accessoire is? Maar ik zie dat nergens terug bij Skoda? Wat kost het ongeveer?

Wat is een goed dvd systeem? En wat kost dat dan weer? Zijn er nog andere handige accessoires?

Losse vraag: klappen de spiegels wel of niet meteen in bij het sluiten vd deuren (dus niet bij extra lang indrukken zoals bij mijn O3)?

Sorry voor de vele vragen, sommige worden niet duidelijk beantwoord door de dealer en daarnaast wil ik niet teveel vragen. Dan heb ik straks meer ruimte om nog wat te 'regelen' omdat ik niet zo lastig was.
 

Gieliovd

Forumguru
Realiseer je dat de Superb nog een generatie ouder model is en er een nieuwe aan komt. Je merkt dus een verschil tussen de O3 en de S2 in allerlei dingen zoals bijvoorbeeld maar het Maxidot scherm.

Spiegel op de O3 klapt na sluiten van je deuren. Is in te stellen.

Verder alles wat je schrijft kan. Standlichten is in NL niet af fabriek te krijgen volgens mij, in de buurlanden wel. Dus als je dat wilt wordt het achter inbouwen, Webasto ofzo en anders ff over de grens hoppen.
 
D

Deleted member 12693

Bij het O3 lijstje mis je nog 'lichtpakket' en 'Columbus', tenzij je natuurlijk voor de Elegance gaat. Maar dat is niet duidelijk. Dan het je ook Xenon standaard.
 

NewO3

Forumguru
Wat ik jammer vond van de S2 is dat er geen EBL versie met 20 % was. Of tenminste een ABL 20 % met 2.0 TDI motor. Wellicht gaat dit straks met de S3 wel komen. Vandaar mijn keuze voor O3 EBL 2.0 TDI. Zo heeft iedereen z'n redenen ;)
 

Falcon

Donateur
Als je trouwens de A3 Sportback al klein vond en onlogisch ingedeeld, dan vraag ik mij af of je wel voor de O3 moet gaan. Ja hij is ruimer, maar zoveel verschil zit er met de A3 nu ook weer niet.

Ik zou dan gaan voor een Superb. Veel zaken die jij noemt zijn mogelijk.
 

Wim75

Lid
Ik heb dezelfde afweging moeten maken. In mijn geval tussen kale Superb en uitgebreidere O3, de Superb paste alleen kaal nog in het leasebudget (bezuinigingen). Om deze reden dus gekozen voor de O3 maar als het leasebudget een Superb had toegelaten had ik die genomen. Verschil in netto kosten iedere maand is overigens ook een argument!

Ik onderschrijf het punt dat de Superb een klasse beter is (met name afwerking, materialen, uitstraling). Maar er wel rekening mee dat het een ouder model betreft. De Amundsen in mijn bestelde O3 ziet er toch heel anders uit dan de Amundsen in mijn huidige Superb. Ik weet niet hoe die op dit moment geleverd wordt in de Superb.

Daarbij komt dat de Octavia straks op elke straathoek staat en dat is met de Superb veel minder zo.
 

kansberg

Forumguru
De O3 is niet (meer) zozeer het 'kleine broertje' van de S2, het is niet voor niets de grootste in zijn klasse. In de diverse media wordt de Octavia vaak ook gezien als de interne concurrent van de Sup. Het verschil zit hem met name in de beenruimte achterin, die bij de Sup enorm is. Je krijgt echt het gevoel dat je voeten in een andere tijzone staan, zo groot!
Maar ben er wel van overtuigd dat de Superb een klasse 'rijker' rijdt, al is het een oudere generatie.

En wat Wim75 ook al schrijft, een Superb heeft een exclusievere uitstraling omdat je hem veel mider ziet dan de Octavia.
 
Lijkt mij een puur persoonlijke keuze - wat vind je belangrijk? Status, ruimte of maandelijkse kosten? Dan is de keuze resp. Mercedes, Superb en Octavia. Succes!
 
Heb 4 jaar octavia, 4 jaar superb geha en nu weer octavia (3). Ik zpu octavia nemen of wachten tot volgend jaar superb 3.
 

RTF

Lid
Thx! Status is miet belangrijk. Maar de Mercedes vind ik persoonlijk gewoon bloedmooi. Zeker het interieur is van ongekende klasse.

Ik las iets dat de A3 te vergelijken is met de octavia? Nou, ruil je Octavia maar eens in als je een weekendje weg wil met 2 kinderen waarvan 1 baby met dus een kinderwagen. Alleen met de Bugaboo en een luiertas zit de kofferbak al vol!

Ja, het feit dat er volgend jaar een nieuwe Superb uitkomt vindt ik ook wel erg jammer!
In mijn configuratie binnen 20% en zoveel mogelijk mijn leasebudget benutten is de Octavia duurder dan de Superb. Scheelt rond de 20 euro. Dat mag de pret niet drukken.
ik vind vooral het gebrek aan KESSY en een panoramadak bij de Superb erg jammer! Beenruimte voor de kids is wel mooi meegenomen. Scheelt weer een hoop schoppen in mijn rug haha.

Wachten gaat helaas niet. Moet tussen november en februari bestellen. Ik wil sowieso zsm van die A3 af.


Wat ben je ongeveer kwijt voor een dvd systeem en een standkachel? En wat is een goed dvd systeem om te gebruiken?
 

RTF

Lid
Oh sorry, het moet wel in de 20% blijven.
Het gaat dus om de Octavia elegance BL en de Superb ambition BL.

Dan heb je die opties niet bij de Superb. Kessy begrijp ik niet hoe dat van invloed kan zijn op de bijtelling.
 

Mk4

Senior Member
Altijd de benz of 03 pakken. De Superb word inderdaad snel vervangen wat de waarde bizar snel zal laten zakken/ u gaat voor lease zie ik dus dat is in deze niet van toepassing. Daarbij heb ik bij het betreden van een Superb het gevoel alsof je een aantal jaar terug in de tijd zit. Benz is bloedmooi, 03 verstandig, doet niet of nauwelijks onder qua ruimte tov de superb en oogt een stuk frisser dan de Superb, wat niet zo gek is. Nieuwe columbus is geweldig tov de oude die ikzelf had in mijn 02. Zie op het forum diverse mooie octavias en geem Superb. Maar een benz wint het qua uiterlijk.

Ikzelf moet altijd een beetje lachen om een Superb in bepaalde kleuren, bij lease Gaat u wellicht voor een donkere kleur? Wit en grijs is afschuwelijk.
 

Pendragon

Forumguru
Ik vind de vergelijking van de Octavia en Superb nog steeds vreemd en wat MK4 zegt vind ik helemaal niet. De Superb is echt een hele klasse beter en ik heb alles van Skoda gereden. Als je veel op de weg zit rij ik toch echt vele malen liever in een Superb dan in een O3. En een auto af laten hangen van een nieuwe of oude Columbus lijkt mij een onverstandige keus.
 

peterrapid

Forumguru
Ik denk ook dat Superb en O3 gewoon elk in een andere klasse spelen en die moeilijk te vergelijken zijn ... persoonlijk zie ik toch nog veel nieuwe Superbs in lease gaan hier in België wat betreft interieur vind ik deze zeker niet voorbijgestreefd, ikzelf heb gekozen voor een O3 maar heeft te maken met RS-versie maar ik heb zeker getwijfeld tussen Superb en O3 en gekozen omwille van motor en persoonlijk gebruik. Smaken verschillen maar ik zou de Superb zeker zo maar niet afschrijven.
 
Bovenaan Onderaan