VDO Dayton CHM 604 MP3 CD-wisselaar

Hallo,

Heb sinds kort (weer) een CD-wisselaar van VDO Dayton in de auto hangen: CHM 604 MP3. Zoals het typenummer aangeeft kan ie mp3 aan. Overigens wel heel basaal, omdat ie aan mijn VDO Dayton MS4100 hangt, die van de mp3tjes geen titel etc laat zien. Hij ziet in essentie een heeeeele grote CD.

Nu heb ik de grootste moeite om een CD met mp3's te branden die ook daadwerkelijk door de wisselaar wordt herkend. Ik gebruik Imation CD-RW's die ik op zo laag mogelijke snelheid brand (4x). Soms wordt dit herkend en soms krijg ik foutmeldingen over de cd of de wisselaar. En als een CD met mp3's wordt herkend gaat ie soms ook nog eens tijdens een nummer overslaan en dor naar het volgende nummer. En dat alles ook nog eens niet altijd op hetzelfde punt in het nummer.

Wie herkent dit?
Of wie heeft ook een CHM 604 MP3 waarbij hij/zij geen problemen heeft en kan hier iets over roepen?

Ik wil graag weten of dit exemplarisch is of dat er bepaalde condities zijn waarbij dit gaat werken.
 

Gieliovd

Forumguru
Hoe brandt je ze weg?

In de hoofdmap van de CD?
In allemaal mapjes?

Welke kwaliteit MP3's zijn het? Wat is de bitrate? Variabel of vast?

Heb je al eens een CD geprobeerd met weinig liedjes erop?

In principe lijkt het me dat je de CD gewoon met full speed kunt branden. Een MP3 speler die leest je bestanden in en speelt ze dan pas af, het is geen CD die een spoortje volgt, volgens mij.
 
Hoe brandt je ze weg?

In de hoofdmap van de CD?
In allemaal mapjes?

Welke kwaliteit MP3's zijn het? Wat is de bitrate? Variabel of vast?

Heb je al eens een CD geprobeerd met weinig liedjes erop?

In principe lijkt het me dat je de CD gewoon met full speed kunt branden. Een MP3 speler die leest je bestanden in en speelt ze dan pas af, het is geen CD die een spoortje volgt, volgens mij.
Losse mapjes. Dat is geen probleem voor de wisselaar. Ik gebruik Imation CD's en heb het ook met de (jawel) kruitvat CD's geprobeerd. Die waren erg goed volgens een tip van iemand. Maar in ieder geval Imation, want die zijn zeker goed. Brandsnelheid is wel degelijk van belang en heb ik ook bij de vorige, nu overleden, wisselaar gemerkt.

Aan de mp3's zelf heb ik niet gesleuteld, beetje een principekwestie: ik ga toch zeker mijn volledige collectie niet opnieuw rippen!

Heb nu alles op de brander van mijn laptop gedaan, daarmee heb ik tot nu toe de beste resultaten. Maar ja 6 CD's vol beluisteren of er ergens iets fout gaat, dat kan nog wel even duren...
 

Gieliovd

Forumguru
Het blijft apart.

Ik heb dit WEL gehad met mijn CD wisselaar die géén MP3 begreep. Daar brandde ik gewoon MP3 op geconverteerd naar WAVE formaat.

Maarja, veel te snel gebrand dus de speler snapte er geen snars van.

Mijn MP3 CD's kon ik gewoon met full speed branden zonder probleem. Digitaal is digitaal.
 
Bovenaan Onderaan