VCDS rechterspiegel naar beneden bij achteruitrijden

sansar

Lid
Heb je ook de coding van de deurmodule aangepast? Dus niet alleen module 09 aanpassen maar ook 52

Nee, nog niet. Dit lijkt me dan de ontbrekende actie. Ga ik vanavond direct proberen. Je hoort van me!

@sansar : en je moet de spiegel wel eenmalig afstellen in de achteruit...

Yep, heb ik gedaan. Maar dat hielp niet. Ik ga de deurmodule ook nog coderen, dikke kans dat het daar aan ligt....
 

brepus13

Forumguru
@Corné de Kluijver ik heb het een tijdje in de gaten gehouden maar idd komt de spiegel vaak niet ( nooit?) terug naar oude positie. Mijn S2 deed dit zeker weten wel. Nou had deze ook de geheugen stoelen en hooft mijn O3 dit niet. Toch jammer dat de spiegel niet terug komt....
 

PizzaPieter

Forumguru
@Corné de Kluijver ik heb het een tijdje in de gaten gehouden maar idd komt de spiegel vaak niet ( nooit?) terug naar oude positie. Mijn S2 deed dit zeker weten wel. Nou had deze ook de geheugen stoelen en hooft mijn O3 dit niet. Toch jammer dat de spiegel niet terug komt....
Hé Wouter. Bij mij komt ie meestal goed terug, maar soms té goed en staat hij hoger dan ervoor.
 

brepus13

Forumguru
@Corné de Kluijver ik moet mijn eerdere bericht bijstellen...

vandaag via longcoding nog even alles nagelopen en geprobeerd of byte 1 aanzetten extra er bij misschien hielp. ( had ik ergens gelezen ) byte 1 extra aan werkte niet en zorgde er voor dat het kantelen überhaupt niet meer werkt. Derhalve de boel weer terug gezet en nu werkt het ineens zoals het zou moeten... bij R gaat de spiegel naar beneden. Bij wegrijden kantelt de spiegel weer netjes terug. Let wel dat hij dit pas doet als je 20km/h rijdt ongeveer. Meerdere keren getest en werkt nu prima. :sterretjes:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Michelv.

Forumguru
En hoe ver gaat ie dan naar beneden, bij mijn O3 zakte hij een klein stukje, maar nu bij mijn Golf zit ik tegen het rechterachterwiel aan te kijken zover zakt ie.
 

Antera

Donateur
Het verschilt per auto en de ervaring leert dat VW en Audi verder kantelen dan de Skoda en Seat vaak. Sommige kan je wel de stand bepalen maar ook niet altijd afhankelijk van de geheugen stoelen en deur modules
 

Canon-Eye

Forumguru
Vind het sowieso een beetje halfbakken oplossing, vergeleken met de BMW 735 van mijn baas in 1986 of zo: daarbij gingen beide spiegels naar beneden bij achteruitrijden.

Voor mezelf ben ik overigens wel blij dat de spiegel niet kantelt, omdat ik bij het achterwaarts het erf opdraaien zowel links als rechts goed zicht wil houden op respectievelijk de steunpaal van de carport en de hoek van het huis. Die vierkante meter naast de kofferbak is niet zo belangrijk, 10-15 meter verder naar achteren wel.
 
Bovenaan Onderaan