VCDS rechterspiegel naar beneden bij achteruitrijden

PizzaPieter

Forumguru
Goeiemiddag,

Een tijdje terug heeft een vriendelijke meneer via VCDS e.e.a. aangepast, waaronder de instelling dat m'n rechterbuitenspiegel naar beneden klapt.

Nu heb ik echter regelmatig dat hij hóger staat dan de normale stand.

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik hem wel eens afdraai van 'R' naar verwarmen, als hij dan niet doet vanzelf.

Ik weet niet of dát ermee te maken heeft, of dat hij in die stand niet naar beneden gaat bij achteruit, maar wél omhoog als ik weer ga rijden of of.

Iemand die ooit meegemaakt?
 

hemi24

Forumguru
Komt bij de O3 vaker voor inderdaad dat de spiegel niet in de oorspronkelijke stand terugkomt.
Weet zo niet wat hier aan kan worden gedaan.
 

CDK

Forumguru
@Michelv. ook met elektrisch verstelbare stoelen is het een flut optie. De Kodiaq is mijn 3e Skoda op rij waar het niet werkt zoals het zou moeten werken. 3 x fabrieksoptie, dus niet achteraf gecodeerd, maar spiegel komt never nooit op z'n ingestelde geheugenpositie terug.
 

brepus13

Forumguru
Bij mijn S2 werkte het altijd prima zolang je de verstelling maar op de R stand laat staan.... ook op mijn O3 lijkt het nu weer goed te werken.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mij werkt het ook prima, eerst in de S2 (met verstelbare stoelen met geheugen), nu in de Touran werkt het ook prima (spiegelpakket, helaas geen verstelbare stoelen met geheugen). Bij de Passat, waar het achteraf geactiveerd is, werkte het ook niet altijd even goed...
 

Bakkertje

Forumguru
@Corné de Kluijver ik denk ook dat jouw Skoda's sensoren hebben gehad aan de zijkanten (voor de parkeerhulp), dan voegt het inderdaad niet zo gek veel toe.
Voor mensen, zoals ik, die zelf moeten parkeren en op moeten letten dat ze geen paaltjes e.d. raken kan het wel degelijk fijn zijn. Ik gebruik het zelf best wel eens bij het inparkeren. En ja zonder naar beneden draaiende spiegel lukt dat ook prima ...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

brepus13

Forumguru
Mijn beide auto’s hebben dat ook en bij achteruitrijden kun je door die spiegel mooi Dat stoeprandje ontwijken. Wat mij betreft voegt het zeker wel iets toe.
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik ben er ook blij mee!
Soms alleen 'raar' dat spiegel ineens staat alsof ik interesse in de bijrijder van de vrachtwagen die achter me staat.
Maar goed....kleine correctie en ik zie weer bijna m'n tankklepje
 

Renkie

Forumguru
Bij mij (S3 1/2016) werkt het kantelen perfect en hoef ik het nooit achteraf te corrigeren. Zit er standaard op en heb 1 elektrisch verstelbare stoel. Ook heb ik de geheugenfunctie in de stoel wat ook de spiegel instellingen pakt, maar ik ben de enige bestuurder dus dat gebruik ik nooit. (behalve bij een dealer bezoek waar ze toch de stoel steeds aanpassen, helaas).

Wel heb ik opties zoals "persoonlijke sleutel" waar de spiegel etc per sleutel aangepast wordt uit staat, normaal gesproken zou de auto dus niets moeten verstellen bij dagelijks gebruik.
 

sansar

Lid
O3 FL 2019 zonder elektrische stoelen. Na de codering kwam er de menu optie "Kantelen bij achteruit" bij in de Amundsen, maar er gebeurt helemaal niks. De knop staat netjes op R en toch beweegt de spiegel niet.

Ik snap dat het geheugen e.d. in combinatie met elektrische stoelen hoort te werken, maar ik lees vrij vaak dat de spiegel ook zonder elektrisch pakket te kantelen moet zijn.
 

ertromp

Forumguru
Heb je ook de coding van de deurmodule aangepast? Dus niet alleen module 09 aanpassen maar ook 52
 

HarrieSkoda

Forumguru
O3 PFL 2013 doet het netjes zodra ik de spiegelstand op R zet en de R versnelling inschakel.

Mij nooit opgevallen dat hij bij terugzetten in de D eventueel iets of wat anders staat dan normaal. Oftewel; heb nog goed zicht in mijn spiegel.
 
Bovenaan Onderaan