VCDS opties voor Octavia 1 (1U / 1U5)

turboturbo

Forumguru
Wanneer de noodzakelijke reparaties (hopelijk) binnenkort achter de rug zijn, hoop ik me meer te kunnen richten op de leukere dingen aan mijn Octavie.

Ik wil tzt wat aanpassingen laten doen via VCDS. Wie kan aanvullen wat zoal de mogelijkheden zijn voor deze auto? Het gaat om een Octavia Combi (type 1U5) uit 2003 met motorcode AUM en maxidot display. Eea zal afhankelijk zijn van welke boordcomputer module er in zit. Maar gezien de redelijk luxe uitrusting van de auto verwacht ik een die vrij uitgebreid is (geen idee hoeveel types daarvan zijn?) Kan ik dat ook ergens uitzoeken adhv de VIN code oid welke module de auto heeft?

Mijn wensen tot nu toe, waarvan ik ook niet zeker weet of dit allemaal mogelijk is?
  • verbruiksweergave omzetten van L/100km naar km/L
  • taal maxidot veranderen naar Nederlands (vrees overigens dat dit niet mogelijk is, het staat iig niet in het rijtje talen in de gebruikershandleiding)
  • coming home via de mistlampen ipv dimlicht (is dat mogelijk?)
  • evt. aanvullen met leaving home met aftermarket lichtsensor + andere lichtknop?)
  • anti-theft: deuren op slot vanaf 30 km/u (hoewel ik hierover nog twijfel of ik die functie wel geactiveerd wil)
  • rain closing (ramen automatisch sluiten wanneer het regent)
  • verdere opties ...?
 

Cordoba

Forumguru
  • Verbruiksweergave omzetten moet volgens mij kunnen (kan bij een kale Fabia ook al)
  • maxidot taal naar Nederlands, het kan zijn dat je voor 'Chinees' als taal moet kiezen, en dat resulteert dan in NL-talig display
  • CH/LH met aanvullende lichtsensor en module kan eigenlijk altijd, maar als je al een regensensor (=lichtsensor) hebt, heb je volgens mij geen extra sensor nodig
  • ik denk dat bij ieder Vagmodel met een regensensor 'rain closing' geactiveerd kan worden (of vergis ik me?)
 

Joske

Forumguru
maxidot taal naar Nederlands, het kan zijn dat je voor 'Chinees' als taal moet kiezen, en dat resulteert dan in NL-talig display
ervaring mee? is de eerste keer dat ik zoiets lees :) ?

ik denk dat bij ieder Vagmodel met een regensensor 'rain closing' geactiveerd kan worden (of vergis ik me?)
euh neen... of "ja" op de vraag of je je vergist ;)

op een O3 van 2014 en later kan het bijvoorbeeld niet maar op een O3 van 2013 dan weer wel..
 

turboturbo

Forumguru
@Marcooctavia de site kende ik al, maar wist niet (meer) dat je daar per automodel alle opties kon bekijken. Super bedankt voor de tip! :thumbsup:

@Cordoba @Antera heeft me al in een ander topic uitgelegd dat mijn Octavia alleen een regensensor heeft. Maar geen licht sensor. Functies zoals leaving home en automatische verlichting werken dus niet zonder een aftermarket oplossing.

En dat Chinees voor NL taal, heb je daar ervaring mee of weet je van iemand of dit bij hem of haar zo werkt...? Ben benieuwd.... :)
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik heb dat meerdere malen op het Seatforum gelezen, en ook mensen die het inderdaad geprobeerd hebben en waarbij het werkte. (of was het nu Japans i.p.v. Chinees??) Ik denk dat even moet googelen op de juiste woorden en misschien even op het Seatforum zoeken. Seat kent niet de term maxidot, maar voor de rest is het vergelijkbaar. (ik ben even vergeten wat de Seatbenaming van maxidot is)

@Joske Inderdaad bij de allernieuwste versies (nog) niet, maar bouwjaar van de O1 van turboturbo wel, als ik mij niet sterk vergis. Ik geloof alleen dat er dan op meerdere plaatsen codes aangepast moeten worden, dus is wat lastiger dan simpel een vinkje zetten, zeg maar vergelijkbaar met een trekhaak juist aanmelden.
 

Michel-nl

Senior Member
Even misbruik maken van dit topic, is er ook iemand in het noorden die bekend is met vcds en wat dingen kan veranderen in een O2 FL?
 

turboturbo

Forumguru
Taal in NL voor Maxidot boordcomputer lijkt niet mogelijk.... :cry:

Ik denk dat even moet googelen op de juiste woorden en misschien even op het Seatforum zoeken.
Ik denk er wel iets over gevonden te hebben... Het gaat over auto's van na 2008, o.a. de Ibiza 6J dus ik denk met al veel nieuwere versie van Maxidot (ook wel MFA geheten)

#39

Ook bij Gerrit Speek staat de NL taal optie er niet bij vermeld.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_taal.html
 

Cordoba

Forumguru
Ik kan me vergissen Peter, maar ik dacht dat het nog zeker een generatie verder terug gaat (dus de 6L,Ibiza 2002-2008 of anders toch de grotere/duurdere 1P (Leon 2005-2012), maar nu je het zegt inderdaad ook bij de 6J's van de eerste jaren.
 
Bovenaan Onderaan