VCDS mobiele (WiFi) versie

ertromp

Forumguru
Leuke ontwikkeling bij Ross Tech: VCDS op je smartphone / tablet:

http://www.ross-tech.com/vcds-mobile/

Ben benieuwd naar de uiteindelijke kosten want nu zit dit nog in de proef fase.

vcmbrochure.jpg

Pendragon

Donateur
Ziet er idd goed uit. Alleen misschien wat meer gedoe met aanpassingen door het kleine beeld. Zou het dan wel op een tablet willen doen ipv een smartphone (denk ik).

RoelF

Forumguru
Ze zeggen dat het geen app is, dus ik vermoed dat het ding een eigen webservertje heeft.

Pendragon

Donateur
Als ik het filmpje bekijk ziet het er toch wel als een app uit. Kan nog steeds een webserver in het vcds kastje zitten natuurlijk. Ik denk dat de unit zich als Access point voordoet waar je aan connect met je smartphone, anders haal je die afstand niet zoals ze dat laten zien in het filmpje buiten.

EdK

Forumguru
Tsja leuk wireless
Maar echte meerwaarde zie ik er niet in.
Meerwaarde zal zijn dat het duurder is dan de uitvoering met kabel
Verder moet de sleutel nog steeds in contact zitten om data te kunnen lezen en instellingen te kunnen zetten.
maw je moet nog in de auto zitten.

Dus ja leuk ding maar meerwaarde zoals gezegd zie ik niet en blijf lekker bij de kabel

Wesly

Senior Member
Als iemand zijn vaste kabel hiervoor weg wilt doen dan houd ik mij aanbevolen, ik zou dolgraag een Ross-Techje op de kop tikken om eens mee te gaan spelen

Joske

Forumguru
in de garages is het toch al langere tijd draadloos? maar denk dat het bluetooth is bij de garage, zou dit kunnen?

turboturbo

Forumguru
Aan alle draadloos en kleine schermen - twijfelaars: het voordeel voor mij zou erin zitten, dat ik geen laptop hoef te verzorgen met Windows erop.

Mijn egaa heeft een MacBook air en ik vind het teveel gedoe om daar Windows op te zetten (al dan niet virtueel) En dat is de enige laptop hier in huis....

Denk ook dat dit dan beter zou werken op een iPadje. Kijk dan heb je het al over een groter scherm :pardon:

Dus als dit met een stukje hardware en met m'n iPhone / iPad toe kon, zou ik tevreden zijn!
Natuurlijk alleen de prijs nog even aanzien....:)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Wat dan wel? Ik dacht VCDS pro of ben ik nu zo abuis :pieker:
Ze hebben (in NL tenminste) VAS, officieel mogen de dealers van onze importeur PON geen VCDS gebruiken, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat ze het ook daadwerkelijk niet hebben / gebruiken ;)

turboturbo

Forumguru
Ja wat ze wel hebben is een relatief 'domme' gele VAS kast. Die kan uitlezen, software installeren / resetten? En diagnose naar de grote Skoda hoofdcomputer sturen (en misschien ophalen)
-> disclaimer: ik roep maar wat!
:)

Toen ik de dealer eens vroeg de mate van stuurbekrachtiging bij te stellen omdat ik op dit forum had gelezen dat dat mogelijk is kreeg ik een nee te horen: "...dat internet! Daar roepen ze ook maar wat!"

Het is eigenlijk andersom: sommige dealers roepen maar wat, omdat ze zich niet alles kunnen, mogen (van pon zo ik begrijp?) of willen permitteren. De meest dienstverlenende dealers doen wel vcds aanpassingen als ik het hier op dit forum zo een beetje volg, en vaak nog gratis ook (als service; je zou nl wel eens terug kunnen blijven komen als klant) :)

Pendragon

Donateur
Mijn dealer heeft het ook niet. Wel jammer, want het zou een goede aanvulling zijn op de service voor de klant. Als je het vaak gebruikt kun je de klant er erg mee helpen door kleine aanpassingen te doen. Lijkt mij een win-win situatie.

turboturbo

Forumguru
Ik zou ook een mini laptopje in een laatje onderin het bureau verstoppen als ik dealer was. Of het nu mag of niet. Je hoeft er niet mee te koop te lopen, maar je kunt wel de klanten bedienen die van het bestaan van dergelijke software afweten, helpen.

Bovenaan Onderaan