Vandaag vreemde ervaring met start/stop systeem

Jannes

Lid
Ik stond vandaag op de pond.
En de auto was afgeslagen met het start/stop systeem.
De versnelling in de vrij, en de koppeling omhoog.
Ik was met de ramen aan het spelen, kijken hoe ze reageren.
Kort bedienen is raam beweegt en stopt.
Lang bedienen, en het raam loopt of open of dicht.
Geen probleem dus.

Echter toen ik het raam links achter bediende, startte spontaan de auto.
Ik denk wat gebeurd er nu dan.
Heel vreemd dat dit gebeurde precies toen ik de raam schakelaar bediende.

Zijn er meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Wazig en vreemd voorval.
 

EdK

Forumguru
Niets wazig of vreemds aan hoor, met je gespeel verbruik je stroom vanuit je accu en als die beneden een bepaald pijl komt start de wagen weer voordat je teveel doorspeelt en niet meer kunt starten.
Zelfde met een bedrijfswagen gehad en moment dat ik de airco aanhad staan.
Ook uit op start and stop en nog voordat het licht weer op groen ging van verkeerslicht starte ook de wagen alweer.

Zit hem gewoon in het verhaal dat de wagen aan bepaalde software matig ingestelde eisen moet voldoen voor hij stopt.
Doet hij dit niet dan blijft de motor gewoon draaien of start hij in dit geval weer op
 

Jannes

Lid
Aha klinkt plausibel.
Al zou ik verwachten dat de accu wel een behoorlijke overcapaciteit zou hebben.
Heb geen idee hoeveel Ah er in zit, maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben.
Dan jullie wel.
 

AndreM

Forumguru
Goh, heb ik ook gehad toen ik zal te knipperen met mijn groot licht naar een paar mooie vrouwen! :yeah:
Start mijn auto ineens vanzelf! :D
Gaat in de startblokken staan en de motor begint te loeien als een Stier. :deuk:


Maar het klopt wel.
Ik ben ook een paar keer geschrokken, niet van die vrouwen maar van de motor die vanzelf starte. :)
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik stond vandaag op de pond.
En de auto .......
Wazig en vreemd voorval.

Verbazing hoe je dat voor elkaar krijgt, dus die laatste zin begrijp ik helemaal. Hoe krijg je je auto híerop
th
geparkeerd???;)

Of stond ie soms op de veerpont?
 

lugolux78

Forumguru
*zucht*

Jonge doet n foutje. Kan gebeuren.

On topic

Ik heb wel iets vreemds met start stop.
Als ik uit de auto stap met stop (dus zonder uit te zetten) geeft hij dikwijls aan dat lampen aanstaan. Duuuh ook overdag en als ze op auto staan. That's strange, isn't it my dear (om maar in de pond sfeertjes te blijven)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
@lugolux78 Je hebt dit dus, als de sleutel nog in het contactslot zit? Dat lijkt mij ook vreemd, maar misschien is er een goede verklaring voor.:pieker:
 

lugolux78

Forumguru
Ik heb uiteraard geen contactslot en auto is helemaal uit op moment ik de deur open doe (gaat radio uit en interieur verlichting aan). Maar schijnbaar denkt auto dat stadslicht aanstaat of iets dergelijks. Alleen bij start stop meegemaakt
 

AndreM

Forumguru
Had je technisch hoger ingeschat, maar goed we zullen het je wel uitleggen hoor !

Men nemen een autokrik en krikt hiermee de wagen op en legt er de pond onder en laat de wagen weer zakken.
Als men dit een 4 keer totaal doet staat alk wiel op een pond !!

4x een pond is toch 2 kilo.............:pieker:
 

EdK

Forumguru
weer helemaal goed, denk dat je wel een universitaire opleiding hebt behaald !!!!
 
Bovenaan Onderaan