Sommigen hebben het al, andere twijfelen.
Vandaag bij Vagtechniek geweest voor een Stage 1+ en DSG stage 2 tuning.
Begonnen met een testrondje met de auto en een uitlees sessie. Hierop niks gevonden (had ik ook niet verwacht) en begonnen met een stock test run.
Bij de testrun draaide de Superb 1.4 iV al 260 PK en 450NM koppel. Al aardig wat meer dan fabrieksopgave. VAGTechniek gaf aan dit vaker bij de GTE modellen / etron / iV’s te zien.
Hierop hebben ze de software geupload en nog wat gefinetuned op de bank, met als resultaat een 308PK en 530NM aan koppel.
Opzicht had ik er qua extra vermogen (en je je merkt het 200%) wel iets meer van verwacht. Ik had gehoopt dat hij wat hoger zou eindigen. Vagtechniek gaf aan dat alle 1.4 E blokken deze cijfers halen, en dichter hij op fabrieks zit hoe meer verschil hij natuurlijk heeft en hoe groter je het merkt (wat opzicht logisch klinkt).
Al met al super tevreden. Van ontvangst tot eind testrit samen. Ze werken heel netjes en secuur en laten je overal meekijken / geven uitleg over alle stappen.
Wat mii betreft een aanrader. Het blijft natuurlijk in de basis een 1.4.. maar we hebben hem vooral laten chippen voor iets meer vermogen als we met 2 kids, koffers, dakkoffer en wintersport spullen richting oostenrijk gaan. Dan is 150 PK met een lege accu op bijna 2000 kg wel wat weinig was ik bang.
Ik ben tevreden en kan het dus ook zeker aanraden. De iV is zeker geen trage auto, maar met dit extra vermogen duuwt hij je echt in de stoel en op de snelweg reageert en is hij ook echt een stuk sneller met inhalen etc.
Vandaag bij Vagtechniek geweest voor een Stage 1+ en DSG stage 2 tuning.
Begonnen met een testrondje met de auto en een uitlees sessie. Hierop niks gevonden (had ik ook niet verwacht) en begonnen met een stock test run.
Bij de testrun draaide de Superb 1.4 iV al 260 PK en 450NM koppel. Al aardig wat meer dan fabrieksopgave. VAGTechniek gaf aan dit vaker bij de GTE modellen / etron / iV’s te zien.
Hierop hebben ze de software geupload en nog wat gefinetuned op de bank, met als resultaat een 308PK en 530NM aan koppel.
Opzicht had ik er qua extra vermogen (en je je merkt het 200%) wel iets meer van verwacht. Ik had gehoopt dat hij wat hoger zou eindigen. Vagtechniek gaf aan dat alle 1.4 E blokken deze cijfers halen, en dichter hij op fabrieks zit hoe meer verschil hij natuurlijk heeft en hoe groter je het merkt (wat opzicht logisch klinkt).
Al met al super tevreden. Van ontvangst tot eind testrit samen. Ze werken heel netjes en secuur en laten je overal meekijken / geven uitleg over alle stappen.
Wat mii betreft een aanrader. Het blijft natuurlijk in de basis een 1.4.. maar we hebben hem vooral laten chippen voor iets meer vermogen als we met 2 kids, koffers, dakkoffer en wintersport spullen richting oostenrijk gaan. Dan is 150 PK met een lege accu op bijna 2000 kg wel wat weinig was ik bang.
Ik ben tevreden en kan het dus ook zeker aanraden. De iV is zeker geen trage auto, maar met dit extra vermogen duuwt hij je echt in de stoel en op de snelweg reageert en is hij ook echt een stuk sneller met inhalen etc.