Vandaag besteld....1.2TSI Fabia Combi 110PK

Shabba

Forumguru
Hallo iedereen,

Vandaag onze nieuwe Faab besteld.:yeehaa: In 2011 hadden we al ooit een Greenline gekocht welke na 2 jr en 85.000km werd ingeruild op een Renault Grand Scenic. Nu weer bijna 2 jaar verder toch maar weer een "economische" keuze. (Maar oooowwww wat doet afschrijven pijn :banghead:

Nu maar wachten op de levering.
Verwachte levertijd: 15 weken (Vermoedelijk eind September)

Specs: Skoda Fabia Combi 1.2 81KW / 110PK TSI 6 versn. Handbak (Edition uitvoering)
Kleur: Laser White
Opties: Climatronic, DAB, Hoogte verstelbare voorstoelen, Elec ramen voor en achter.
Zonder aanduidingen/Edition badges. 17" Twist star velgen (geleverd op Michellin banden).

PS: Ik kom op internet veel plaatjes tegen met verschillende namen voor zo lijkt dezelfde velgen??
Twist star / Savio / Matterhorn....Met allemaal zelfde plaatje...Wat is het verschil?

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Shabba. Vanwege gebruiksrechten is het misschien handig om je ook even voor te stellen in het Meet&Greet deel van het forum.
Die verschillende namen voor 'dezelfde' velgen: hebben die ook de zelfde afmeting? (soms zie je dat bij een andere velgdiameter een andere naam voor het model van de velg wordt gebruikt) Andere mogelijkheid is dat ze voor andere autotypes bestemd zijn, en daarom verschillen in steekmaat of in ET-waarde.

Altos

Banned
Hoi, ik had het zelfde met de velgen. De matterhorn lijkt er op maar is niet het zelfde, de savio en twist star zijn hetzelfde model maar met andere afwerking, de Edition heeft metallic antraciet in hoogglans afwerking.
Hoe heb je voor elkaar gekregen dat je Michellin banden hebt? Ik probeer dat al 4 jaar bij onze dealer maar die geeft altijd aan dat het niet kan.

Noord26

Forumguru
Hoi, ik had het zelfde met de velgen. De matterhorn lijkt er op maar is niet het zelfde, de savio en twist star zijn hetzelfde model maar met andere afwerking, de Edition heeft metallic antraciet in hoogglans afwerking.
Hoe heb je voor elkaar gekregen dat je Michellin banden hebt? Ik probeer dat al 4 jaar bij onze dealer maar die geeft altijd aan dat het niet kan.

Toevallig Noordhoek?

Een dealer is net zo goed al dat hij mee denkt met zijn klanten.

Altos

Banned
Nee niet noordhoek, ik vind ze daar wel vriendelijk maar heb een goede verstandhouding met mijn dealer. Alleen dit is me nog niet gelukt met de banden hahaha

Shabba

Forumguru

Klopt! Maar ik ruil die edition velgen dus in betaal €450 bij en krijg dus twist star 17" met Michellin banden, volgens mij zit het verschil in de kleur of hard zwart of beetje graphite zoals de standaard Edition velg. Is mij overigens om het even!

Altos

Banned
Ik bedoelde dit, in de edition folder staan 2 types velg, een 16" en 17" waarbij de afwerking hetzelfde is, antraciet metallic hoogglans. De savio is er namelijk ook (geweest) als mat antraciet en zwart. Dus de jouwe zijn straks hoogglans antraciet en dat is dus het verschil in savio/twiststar. Waarom 2 namen? Geen idee. Hoe weet je dan dat je Michelin krijgt? Veel plezier alvast met je auto.

Shabba

Forumguru
Ik bedoelde dit, in de edition folder staan 2 types velg, een 16" en 17" waarbij de afwerking hetzelfde is, antraciet metallic hoogglans. De savio is er namelijk ook (geweest) als mat antraciet en zwart. Dus de jouwe zijn straks hoogglans antraciet en dat is dus het verschil in savio/twiststar. Waarom 2 namen? Geen idee. Hoe weet je dan dat je Michelin krijgt? Veel plezier alvast met je auto.

Hoe ik het weet?? Omdat het een voorwaarde voor mij was, het staat ook op de bon/opdracht.
Dealer zei vervolgens wel dat daarmee de marge op was! Hahahah

Bovenaan Onderaan